اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 12 March 2022
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش :
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اجرای هر برنامه در فضای تربیتی ابتدا باید نیروی انسانی آن فضا را تربیت کرد.
اجرای برنامه در فضای تربیتی نیازمند پرورش نیروی انسانی استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از آموزش و پرورش، ‌ اصغر باقرزاده در همایش زیست‌بوم‌ جدید آموزش و پرورش اظهار داشت: زیست بوم جدید، نیاز نو در زندگی روزمره ایجاد کرده است.   بنابر شرایط روز، وارد دوره‌ای جدید و هوشمند شده‌ایم و زندگی در این دوره جدید نیازها و دانش جدید را می‌طلبد.

وی افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی با توجه به اقتضای زمانی و تحولات و تغییرات زیست بوم بشر، اقدام به برگزاری همایش ملی زیست بوم جدید در حوزه آموزش و پرورش کرده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه مسئله زیست بوم به موضوعی جهانی تبدیل شده است و ضروری به نظر می‌رسد که این همایش به صورت بین‌المللی برگزار شود؛ بنابراین در دوره‌های بعد نیاز به همکاری جدی معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش در برگزاری این همایش ملی داریم.

باقرزاده با بیان این‌که  آموزه‌های دینی و قرآنی برای ما مزیت بوده و مبانی معرفت شناسی است، گفت: بسیاری از موارد علمی که بشر بعد از سال‌ها پژوهش به آن رسیده در قرآن به صراحت بیان شده است. پروردگار، قرآن را برای همه انسان‌ها و همه زمان‌ها فرستاده و قطعا ارتباط ما با پژوهشگران قرآنی و دینی در این زمینه می‌تواند راهگشای افزایش معرفت شناسی بشر شود.

وی بر نقش تربیتی معلمان تاکید کرد و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت به نقش تربیتی معلم نیاز دارد. هر چند تکنولوژی، فضا و زیست بوم دائما در حال تغییر است اما باید توجه داشته باشیم نقش تربیتی انسان‌ها در زندگی یکدیگر بسیار بیشتر از نقش تکنولوژی است؛ لذا باید تاکید بر آگاه‌سازی معلمان و مربیان را در دستور کار قرار دهیم.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: