اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - 01 March 2022
معاون نیروی قدس سپاه:
معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: برخی کشورهای منطقه حامی رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده و به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید هستند و این جریان مقاومت بود که در مقابل آمریکا ایستاد و اجازه نداد که خاورمیانه جدید تشکیل شود.
جریان مقاومت مانع تشکیل به گزارش عصرپرس از روابط عمومی سپاه قم، حسین اکبری در نخستین آیین گرامیداشت شهیدان افغانستانی دفاع مقدس در مجتمع امام (ره) قم، طی سخنانی با تاکید بر اهمیت تبیین نقش رزمندگان افغانستانی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دنیا همواره صحنه جنگ حق و باطل است و تمام دنیا چه غرب و چه شرق در دین‌ستیزی متحد بودند.

اکبری با تاکید بر اینکه همواره وعده خداوند پیروزی رزمندگان بوده و خواهد بود گفت: دوران دفاع مقدس نیز جلوه‌ای نمایان از نبرد حق و باطل است.

وی ادامه داد: آمریکا که به دنبال حضور در دو منطقه راهبردی یعنی افغانستان و عراق بود، بعد از ۲۰ سال مفتضحانه از افغانستان و عراق خارج شد.

وی افزود: امارات، عربستان و ترکیه حامی رژیم صهیونیستی و آمریکا و به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید هستند و این جریان مقاومت بود که در مقابل آمریکا ایستاد و اجازه نداد که خاورمیانه جدید تشکیل شود.

معاون نیروی قدس سپاه همچنین تاکید کرد: جریان مقاومت و اسلام ناب، آینده جهان را تغییر خواهد داد.

دبیر یادواره نیز با ارایه آماری از وضعیت ایثارگری رزمندگان افغانستانی، اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید افغانستانی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، تقدیم شده است.

حجت‌الاسلام سجادی افزود: همچنین ۵۲ آزاده دفاع مقدس و تعدادی نیز مفقودالاثر از افتخارهای حضور نیروهای افغانستانی در جریان دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

دبیر یادواره شهیدان افغانستانی دفاع مقدس برطرف کردن موانع وحدت دو ملت ایران و افغانستان، ایجاد لشکر مشترک برای آمادگی در عصر ظهور و دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی زیر پرچم ولایت را ضروری دانست.

وی همچنین از همکاری‌های صمیمانه دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اداره‌کل اتباع قم، سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صداوسیمای مرکز قم قدردانی کرد.

سردار حسین کاجی راوی و پیشکسوت دفاع مقدس و مسئول موسسه حماسه ۱۷ نیز بیان اینکه مزار ۴۱ شهید افغانستانی دفاع مقدس در گلزارهای شهیدان قم وجود دارد، خاطره‌هایی را از شهیدان و رزمندگان تیپ ابوذر بیان کرد و گفت: شهید علی رحیمی با شناسنامه جعلی به جبهه رفت و در واحد تخریب لشکر ۱۷ مشغول دفاع از اسلام شد، این شهید قبل از شهادت گفت من شهید می‌شوم و مرا فراموش نکنید.

 فرمانده تیپ رزمندگان افغانستانی ابوذر در دفاع مقدس نیز تصریح کرد: ما از نخستین گروه‌هایی هستیم که در جنگ شوروی، از ایران برای کمک به افغانستان رفتیم.

سردار حکیمی با اشاره به اینکه تشکیل لشکر فاطمیون مدافعان حرم افغانستانی از برکت‌های دفاع مقدس است گفت: برادران افغانستانی در طول هشت سال دفاع مقدس، جانانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کردند.

در پایان این آیین، از خانواده معظم شهیدان افغانستانی دفاع مقدس و همچنین خانواده شهیدان علیرضا توسلی و مهدی صابری از شهیدان فاطمیون تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: