اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - 18 April 2017
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران مطرح کرد
آزردگی عضو کمیسیون شوراهای مجلس از مدیریت خانوادگی بنیاد شهید انتقادکرد.
نارضایتی جامعه ایثارگری از مدیریت خانوادگی بنیاد شهید

سرویس اجتماعی عصرپرس: ابوالفضل ابوترابی در توضیح طرح اصلاح اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: متاسفانه بین جامعه هدف (ایثارگران) و بنیاد شهید فاصله‌ای ایجاد شده که موجب نارضایتی ایثارگران شده است، در حقیقت معاون رئیس‌جمهور که ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را بر عهده دارد پاسخگویی هیچ کدام از اقدامات انجام گرفته در این مجموعه نیست.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم نجف‌آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تجمع‌‌های اخیر برخی ایثارگران و خودسوزی همسر یکی از ایثارگران، تصریح کرد: این اقدامات و عزل و نصب‌های قابل تامل مانند گماردن خواهرزاده رئیس بنیاد شهید با وجود داشتن سابقه کیفری در هیات مدیره بانک دی و انتصاب اقوام نسبی رئیس بنیاد شهید در برخی پست‌های سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضرورت اصلاح اساسنامه و ساختار سازمانی این مجموعه را ایجاب کرده است.

وی با بیان اختلاس صورت گرفته در بانک دی، ادامه داد: سو مدیریت ریاست بیناد شهید سبب شده تا به موضوع تدوین و ارائه طرح اصلاح اساسنامه بیناد شهید و امور ایثارگران مطرح شود، متاسفانه هم‌اکنون مجلس امکان نظارت بر عملکرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را به دلیل اینکه یکی از معاونت‌های رئیس‌جمهوری است، ندارد.

ابوترابی ادامه داد: ایثارگران نیز در شرایط فعلی امکان سوال یا درخواست توضیح از رئیس بیناد شهید و امور ایثارگران را ندارند، از این رو در این طرح به دنبال تغییراتی هستیم که در صورت تحقق، رئیس بنیاد شهید به نمایندگان و ایثارگران پاسخگو باشد، همچنین پیشنهاد ایجاد تغییراتی در انتخاب رئیس بنیاد شهید داده شده تا بتوان وی را از میان جامعه هدف (ایثارگران) انتخاب کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دلایل مخالفت برخی نمایندگان با این طرح درباره نحوه انتخاب رئیس بنیاد شهید را یادآور شد و گفت: در این طرح به دنبال انتخاب رئیس بنیاد شهید همانند انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر هستیم، از این رو برای حل مشکلات مطرح و رفع موانع قانونی قرار شد از مقام معظم رهبری اذنی گرفته شود تا تداخلی در وظایف ایشان برای انتخاب رئیس بنیاد شهید صورت نگیرد.

ابوترابی با بیان اینکه اصلاح اساسنامه و ساختار بنیاد شهید موضوعی است که با اجازه مقام معظم رهبری پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: وضعیت بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار نگران کننده است به نوعی که ایثارگران به این مجموعه بدبین شده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را نمی‌توان به وزارتخانه تبدیل کرد، زیرا در تشکیل وزارتخانه محدودیت هایی وجود دارد بنابراین بهتر است رئیس بیناد شهید از میان جامعه ایثارگران و بر اساس اجماع نظر گروه‌های مختلف ایثارگر انتخاب شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: