اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - 18 April 2017
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: لازم است نگاه به کودک، ازنگاه حداقلی معطوف به مراقبت‌های جسمی فراتر رود. همان طور که وضعیت دانشگاه‌ها و دانشجویان را رصد می‌کنیم و بررسی کنش‌ها و واکنش‌های فضای دانشجویی برایمان اهمیت دارد،رصد مهدهای کودک‌ هم باید مهم باشد.
رصد مهد کودک‌ها از ضرویات است

عصرپرس: ثریا شارقی در حاشیه نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور با وزیر دادگستری گفت: حداقل حقوق کودکان، آموزش فراگیر خانواده‌ها و همه موسسات و افرادی است که با آنان در ارتباط هستند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی کودکان باید با برنامه‌ریزی منسجم، جامعه و خانواده را برای مواجهه با موضوعات کودکان آماده کنند. بعضی وقت‌ها ممکن است آن‌قدر درگیر موضوعات مختلف شویم که از مهمترین عنصر تشکیل دهنده آینده کشور  غافل شویم.

شارقی افزود: باید با حساس سازی جامعه نسبت به نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و آموزش کودکان، یک برنامه‌ریزی مدون و توسعه یافته‌ را در ساختار اجرایی کشورمان طراحی کنیم تا از پیامدهای بی‌توجهی و غفلت از کودکان در آینده آسیب نبینیم. تغییر اقلیم اجتماعی که نتیجه آن زایش رفتارهای متفاوت فردی و اجتماعی ما در مقایسه با گذشته است، می‌طلبد که برنامه‌های خود را در حوزه کودکان با شرایط امروزی تطبیق دهیم.

وی تصریح کرد: کارکرد خانواده امروز نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است. شاخص‌های مختلفی وارد حوزه شکل‌دهی شخصیت و وضعیت جسمی و روحی کودکان شده است که از کنترل خانواده‌ها خارج است. پس برنامه‌های ۲۰ سال گذشته ما، کارکردش را از دست داده است و باید با توجه به فضای فعلی برنامه ریزی برای کودکان انجام شود. ضمن اینکه ما می‌توانیم با تاسی از آموزه‌های غنی و ریشه‌ای دینی خودمان فرهنگ‌سازی کنیم؛ آموزه‌هایی که اکنون مدعیان حقوق بشر آنها را در انحصار خود گرفته‌اند و ادعای بیشتری نسبت به ما به این آموزه‌ها دارند. شاید غفلت ما در نپرداختن به این مباحث دینی ارزشمند درباره حقوق کودک، میدان را برای میدان‌داری سازمان‌ها و گروه‌های دیگر دنیا بیشتر فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران،شارقی در پایان گفت: امیدوار هستیم با قرار گرفتن مباحث کودکان در حوزه وظایف دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها بتوانیم شاهد تحول قابل توجه‌ای در این حوزه باشیم. دفاتر امور بانوان مرجع متناظر حقوق کودکان در استان‌ها هستند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: