اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - 18 April 2017
با رأی موافق نمایندگان مجلس
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت کردند.
وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تصویب شد
سرویس سیاسی عصرپرس: نمایندگان درنشست علنی امروز (سه شنبه، 29 فروردین) مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری،صنایع دستی را با 137 رأی موافق در جلسه علنی مجلس تصویب کردند.

به گزارش عصرپرس از خانه ملت،گفتنی است تشکیل وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی عنوان این طرح می باشد.

براساس این ماده واحده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایفی که سازمان مذکور به موجب قوانین و مقررات دارا می باشد، به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تبدیل می شود.

همچنین در تبصره 1 این طرح آمده است: تمامی امکانات اموال نیروی انسانی سازمان مذبور در اختیار وزارتخانه جدید قرار می گیرد.

تبصره 2- شرح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل سازمان مذکور خواهد بود و دولت موظف است تغییرات در شرح وظایف وزارتخانه جدید را حداکثر ظرف یکسال برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس به عنوان طراح این طرح یک فوریتی گفت:‌صنعت گردشگری در دنیا سومین رتبه اقتصاد را به خود اختصاص داده است و ایران با جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در ردیف 10 کشور برتر دنیا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایران براساس سند چشم انداز در افق 1404 با توجه به جایگاه خود، باید از گردشگری درآمد مناسبی داشته باشد، اما سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این زمینه پاسخگو نیست و در این جایگاه همچنان رشدی نداشته و درآمد از این صنعت همچنان اندک است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که آثار تاریخی کشور در همه استان ها در حال از بین رفتن است، تصریح کرد: این طرح به دنبال ارتقای جایگاه و رسیدن به اهداف افق 1404 است. 

همچنین اسدالله عباسی نماینده مردم املش در مخالفت با یک فوریت این طرح اظهار داشت: باید راهکارهای پاسخگویی نهادهای زیر نظر ریاست جمهوری را قانونمند کنیم تا آنها بتوانند به نمایندگان مردم پاسخ دهند و در شرایط کنونی تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه به صلاح نیست. 

حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس نیز موافق یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.
وی با یادآوری این که گردشگری سومین صنعت درآمد زای دنیا است،‌اظهار داشت:‌ورود هر گردشگر خارجی به ایران 20 شغل ایجاد می کند و این سازمان چون دارای حجم کار بسیار بالایی است باید به نمایندگان مجلس نیز پاسخگو باشند./


وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تصویب شد
نام:
ایمیل:
* نظر: