اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - 18 April 2017
شورای امنیت ملی ترکیه در جلسه امروزخود با صدور بیانیه ای به دولت این کشور توصیه کرد تا حالت فوق العاده را برای چهارمین دور تمدید کند.
شورای امنیت ملی ترکیه بر تمدید حالت فوق العاده تاکیدکرد

عصرپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی: نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه پس از اتمام جلسه كابينه دولت كه به رياست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: وضعیت فوق العاده در سراسر کشور برای سومین بار پیاپی به مدت سه ماه تمدید خواهد شد.

وی اظهار داشت: توصیه تمدید وضعیت فوق‌العاده در کشور که توسط شورای امنیت ملی ترکیه در جلسه امروز كابينه دولت مطرح شد، مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر کشور از بامداد تاریخ 19 آوریل، به مجلس ملت کبیر ترکیه ارائه شود.
برابر قانون، حالت فوق العاده در ترکیه زمانی تصویب می شود که شورای امنیت ملی ترکیه آن را پیشنهاد داده و در شورای وزیران در این باره تصمیم لازم اتخاذ شده و این مدت تمدید می شود.
حالت فوق العاده در کشور ترکیه سه ماهه بوده و پس از کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016 اعلام و از روز 20 ماه جولای سال گذشته برقرار و تا کنون در سه دوره متوالی تمدید شده است که دوره سوم آن(19 آوریل 2017) 30 فروردین ماه 1396 به پایان می رسد.
برچسب ها
ترکیه
نام:
ایمیل:
* نظر: