اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - 18 April 2017
سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: اوضاع شبه جزیره کره بسیار پیچیده شده و به بالاترین حد خطر رسیده است.
هشدار چین نسبت به وضعیت خطرناک شبه جزیره کره

سرویس سیاسی عصرپرس: لوکانگ گفت که شرایط و وضعیت کنونی منطقه نابسامان است و به گونه ای پیش می رود که همه باید مراقب باشند شرایط از کنترل خارج نشود.

ایرنا، وی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در کره جنوبی به پکن هشدار داد که باید جلوی تهدیدهای کره شمالی را بگیرد در غیر این صورت آمریکا و متحدانش وارد عمل خواهند شد.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای گلوبال تایمز، سخنگوی چین بار دیگر از همه جوانب ذی ربط خواست که خویشتنداری کامل نشان داده و از تشدید تنش ها جلوگیری به عمل آورند.

لو کانگ تاکید کرد: ما انگشت اشاره را به سمت همه بازیگران گرفته ایم و اینکه تمامی طرف ها باید از بدتر شدن اوضاع جلوگیری و از دست زدن به اقدامات تنش زا خودداری کنند.
این در شرایطی است که کره شمالی روز یکشنبه این هفته یک آزمایش موشکی بالستیک انجام داد که کره جنوبی و آمریکا آن را ناموفق توصیف کرده اند.

چین در هفته های گذشته بارها به همه طرف ها هشدار داده است که نباید اجازه دهند شرایط منطقه شبه جزیره کره بدتر شود.
سخنگوی چین در سخنان خود بار دیگر تکرار کرد که طرف های ذی ربط باید تمامی تمرکز خود را برای حل مساله با ابزارهای صلح آمیز قرار دهند.

تازه ترین گزارش ها از کره جنوبی هم حاکی است که مقام های ارشد دفاعی کره جنوبی، ‌آمریکا و ژاپن قرار است روز چهارشنبه (فردا) در باره وضعیت کره شمالی گفت و گو کنند.

قرار است طرفین در جریان این دیدار سه جانبه که نهمین گفت و گوی ساختار دفاعی این کشورها از سال ۲۰۰۸ میلادی است در باره روابط مشارکتی بر ضد کره شمالی بحث و تبادل نظر کنند./

هشدار چین نسبت به وضعیت خطرناک شبه جزیره کره
نام:
ایمیل:
* نظر: