اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - 17 April 2017
وزیر کشور عنوان کرد
وزیر کشور گفت:افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان در افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی دو کشور موثر خواهد بود.
امنیت پایدار با ارتقای همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان

سرویس سیاسی عصرپرس: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان در جمع خبرنگاران یکی از محورهای این اجلاس را موضوع تجارت آزاد بین دو کشور عنوان کرد و اظهارداشت: بحث های کارشناسی در این زمینه انجام شده است و ما باید مقررات و قوانین را در این زمینه آماده کنیم تا این امر محقق شود.

به گزارش عصرپرس، وی ادامه داد: کارشناسان دو کشور پیش از این بررسی های لازم را در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، انرژی و صنعت انجام داده اند و بعداز ظهر امروز این توافق ها نهایی می شود.

وزیر کشور گفت: این توافق ها می تواند همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان را در بخش های مختلف ارتقا دهد.

رحمانی فضلی همچنین گفت: رقم پنج میلیارد دلار در مبادلات تجاری میان دو کشور پیش بینی شده است و با توجه به مرز مشترک بیش از 900 کیلومتر بین دو کشور و بازارچه های مرزی و ارتباطاتی که بین ایران و پاکستان وجود دارد به طور حتم ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری می تواند در پیوند روابط دو کشور و تقویت آن موثر باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم با افزایش همکاری ها و مشارکت در حوزه های اقتصادی گام های بلندی در مسیر توسعه اقتصادی ایران و پاکستان برداریم.

براساس این گزارش ، بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و عبدالقادر بلوچ وزیر ایالات و مناطق مرزی جمهوری اسلامی پاکستان در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور آغاز به کار کرد./
امنیت پایدار با ارتقای همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان
نام:
ایمیل:
* نظر: