اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - 17 April 2017
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تحقق ۹۸,۲ درصدی اهداف پیش بینی شده تولید در بخش دام و طیور در سال ۹۵ خبر داد.
تحقق ۹۸ درصدی اهداف تولید محصولات دام و طیور در سال ۹۵
سرویس اقتصادی عصرپرس: حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با بیان اینکه در بخش تولید گوشت قرمز ۹۹,۵ درصد اهداف پیش‌بینی شده تحقق یافته است، گفت: در سال گذشته ۸۱۵ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد.

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی افزود: در مورد شیر با تولید ۹ میلیون و ۵۱۰ هزار تن ۹۸,۵ درصد اهداف محقق شده است، خاطرنشان کرد: در گوشت مرغ با تولید دو میلیون و ۹۲ هزارتن ۹۶ درصد اهداف، در تخم مرغ با تولید ۹۴۰ هزار تن، ۹۹ درصد اهداف و در عسل با تولید ۸۱ هزار و ۵۰۰تن ۹۸ درصد اهداف تحقق یافته است.

رکنی در ادامه تراز تجاری زیر بخش دامپروری در ۱۱ ماهه سال ۹۵ را ۵۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار مثبت اعلام کرد.

وی گفت: این در حالی است که تراز تجاری زیر بخش دامپروری در سال ۹۲ و آغاز به کار دولت یازدهم، منفی ۱۳۶ میلیون دلار بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، میزان صادرات زیر بخش دامپروری در ۱۱ ماهه سال گذشته را یک میلیارد و ۲۰۱میلیون دلار عنوان و خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ رقم صادرات در این زیر بخش بالغ بر ۸۷۷ میلیون دلار بوده است.

رکنی در عین حال درصد صادرات زیر بخش دامپروری نسبت به بخش کشاورزی در سال ۹۲  را ۱۶,۴ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم با ۷ درصد افزایش در سال ۹۵ به ۲۳,۴  درصد رسیده است.

وی ارزش افزوده زیر بخش دامپروری در سال گذشته را نزدیک به ۳۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی اعلام کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان صادرات محصولاتی همچون گوشت مرغ و شیر در ۱۱ ماهه سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ افزایش خوبی داشته است، اذعان داشت: طی این مدت ۶۲ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ به ارزش ۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و ۷۵۰ هزار تن شیر به ارزش ۶۸۳ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

وی میزان صادرات گوشت مرغ و شیر در سال ۹۲ و ابتدای دولت تدبیر و امید را ۴۶ هزار تن به ارزش ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و شیر را حدود ۵۳۵ تن به ارزش ۴۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در ۱۱ ماهه سال ۹۵ نیز ۴۱ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ به ارزش ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر شده است.

وی در ادامه از کاهش واردات اقلام عمده خوراک دام و طیور در ۱۱ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: واردات محصولات جو، کنجاله سویا و سایر کنجاله‌ها نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ به ترتیب نزدیک به ۲۵ درصد، ۴۳ درصد و ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد./

تحقق ۹۸ درصدی اهداف تولید محصولات دام و طیور در سال ۹۵
نام:
ایمیل:
* نظر: