اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - 27 January 2022
اژه‌ای:
رییس قوه قضائیه گفت: ضرر برخی مفاسد اجتماعی و فرهنگی بیشتر از مفاسد اقتصادی است و منجر به نفوذ دشمن می‌شود.
فساد اجتماعی و فرهنگی خطرناکتر از فساد اقتصادی استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خراسان رضوی افزود: دشمنان نظام با عملیات روانی در تلاش برای ترویج فساد و ناهنجاریها هستند و از فضای مجازی نیز نهایت سوء استفاده علیه مردم و ارزشهای اساسی ما را دارند اما جمهوری اسلامی ایران از نظر امنیت، قدرت بازدارندگی و رتبه های علمی در حال پیشرفت است و از حرکت متوقف نشده است. 

وی با تاکید بر تحقق عدالت اجتماعی در همه ابعاد زندگی ادامه داد: باید از همه ظرفیتها برای تحقق عدالت اجتماعی استفاده کرد، در آستانه دهه فجر باید ببینیم چه میزان به عدالت اجتماعی نزدیک شده‌ایم، جای تلاش بیشتر وجود دارد و باید نهایت تلاش خود را انجام داد.

رییس قوه قضائیه با اشاره به عنایت خداوند بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بر مردم وارد کردند به قدری بود که اگر به کشور دیگر وارد می‌شد آن کشور از پای درمی‌آمد، از ابتدای انقلاب در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم و همه بوق‌ های سلطه جهانی علیه این کشور در حال دمیدن است.

وی افزود: با این وجود امروز جمهوری اسلامی در رتبه سوم و چهارم دنیا قرار دارد، بیشترین دشمنی را آمریکا و صهیونیستها با ما دارند، اگر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نبود هیچ درنگی برای حمله نظامی به ایران نمی کردند، اما صهیونیستها امروز از ایران می‌ترسند و اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، نسبت به زوال خود اقدام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: آمریکا می داند جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که به تسخیر درآید، ایران به جایگاهی رسیده که  بزرگترین قدرتهای سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی دنیا نمی توانند هر غلطی انجام دهند و این بیانگر عنایت پروردگار بر این کشور است. 

وی گفت: باید با انسجام، اعتماد به وعده های الهی، تکیه بر ارزشهای الهی و جهاد بیشتر حرکت کنیم، پیروزی و شکست ما در رضایت و عدم رضایت پروردگار است.

رییس قوه قضائیه افزود: دولت مصمم و انقلابی نیز همه وجود خود را برای رفع مشکلات کشور گذاشته که البته همه مشکلات در کوتاه مدت قابل حل نیست، دولت، مجلس و قوه قضائیه همه در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند که نیاز به هماهنگی، انسجام بیشتر، تشخیص اولویتها و توکل بیشتر بر خدا وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیریت عالی نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیار شخصیتی دانا، باتجربه و با تقوا است و افتخار داریم زیر این پرچم خدمتگزاری کنیم، باید از این فرصتها در جهت اصلاح امور، رفع ناهنجاریها و کمک به مردم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: فرصت خدمت به مردم در این نظام بسیار ارزشمند است و همه مسوولان به خصوص مدیرانی که در خراسان رضوی و مشهد مشغول فعالیت هستند باید تلاش کنند استان و شهری الگو در شان حضرت امام رضا (ع) و بقیه‌الله ایجاد شود.

وی افزود: در این استان برخی ناهنجاریها و کمبودها نازیباتر است، آمار زندانیان در شان این استان نیست، برخی افراد اگر از بی عدالتی رنج ببرند قبح بیشتری خواهد داشت، باید عدالت اجتماعی را برقرار کرد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

رییس قوه قضائیه خطاب به مدیرکل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: فرایند دادرسی باید کوتاه شود، مردم از طولانی شدن رسیدگیها در رنج هستند،تمام توان برای رفع مشکلات مردم باید به کار گرفته شود البته در این شرایط با مفسدان نیز باید برخورد جدی شود.

وی گفت: برای رفع مشکلات مردم در استان رییس کل دادگستری از تمام اختیارات خود استفاده کند و اگر اختیارات بیشتری لازم بود، اعلام شود تا تفویض گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: نسبت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان نیز باید عنایت خاصی وجود داشته باشد و مسائل حقوقی و کیفری آنها به صورت ویژه رسیدگی شود.

وی ادامه داد: همچنین برای آموزش و جذب نیروهای شایسته در دستگاه قضا باید تغییراتی صورت گیرد که در دستور کار است.

در این دیدار نمایندگان اقشار مختلف به بیان مشکلات خود پرداختند. 

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: