اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - 26 January 2022
اسماعیلی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ولی نعمتان انقلاب اسلامی در سال‌های پیش روی و در دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا کلیدواژه عدالت و بسط گفتمان معنویت‌زا، اخلاق‌گرایانه و امیدآفرین در تولیدات سینمای ایران بیش از گذشته نمود یابد.
تلاش دولت گفتمان امیدآفرین در تولیدات سینمای ایران استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به مناسبت آغاز بلیت فروشی فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر نوشت: چهل سال همراهی سینمای ایران با فجر انقلاب اسلامی معنایی جز این ندارد که انقلاب خود روایتی پرشور و سرشار از لحظات جذاب و قصه‌های تلخ و شیرینی است که راویان آن در قابی مشترک و برای نیل به آرمانی مشترک با یکدیگر هم پیمان شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پویندگان این راه در عبور از گردنه‌های سهمگین و در مسیر مبارزه جانانه‌ای که نقطه عطف اول آن ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود، همه ناملایمات و سختی‌ها را تاب آوردند تا در نقطه اوجی که در بهمن ۵۷ شکل گرفت، پایان خوشی را برای تقابل با اهریمن‌صفتان رقم زنند.

وی افزود: اینک در نخستین سال‌هایی که پویشی همگانی برای همراستایی در گام دوم انقلاب برداشته شده است، سینمای ایران بیش از گذشته نیازمند همکاری، همراهی و اندیشه ورزی جمعی همه‌جانبه قاطبه سینماگران است تا ضمن فهم ضرورت‌ ها و آسیب‌های این عرصه به اتفاق و همدلانه رویکرد و نگاه مبتنی بر عدالت‌محوری، قانون‌گرایی و استانداردسازی در سینما را تقویت و تبیین هنرمندانه کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: خادمان فرهنگی شما مردم و ولی نعمتان انقلاب اسلامی در سال‌های پیش روی و در دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا کلیدواژه عدالت و بسط گفتمان معنویت‌زا، اخلاق‌گرایانه و امیدآفرین در تولیدات سینمای ایران بیش از گذشته نمود یابد و سینمای ایران از سرچشمه‌های معرفتی و شهودی اسلام انقلابی تعین و تشخص بارزی یابد.

جشنواره چهلم فیلم فجر در دوران بلوغ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم فجر در چهلمین دوره خود که دوران بلوغ است، به عنوان نقطه عطفی تاریخی در مسیر پرفروغ اندیشه انقلابی، گام‌هایی بلند برداشته و تصویری روشن و مشحون از آگاهی و بیداری مردمان این سرزمین را جلوه‌گر سازد. برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در مراکز استان‌های کشور معنایی جز این ندارد که این ضیافت نور و صدا ترنم عدالت را زمزمه‌گر است و همه ایرانیان به شرکت در این جشن با شکوه دعوت هستند.

وی اضافه کرد: در فجر سینمای ایران که به تعبیری آن را عید سینمای ایران دانسته‌اند؛ خوشبختانه از برکت دو سال مجاهدت و جانفشانی مدافعان سلامت، امنیت خاطر بیشتری برای مخاطبان میلیونی سینمای ایران فراهم شده است. جا دارد به شکرانه این نعمت بزرگ برای رفعت درجات شهدای سلامت دعا کنیم و در ضیافت سینمای ایران یاد همه آنها را گرامی بداریم.

در پیام وزیر فرهنگ آمده است: مردم عزیز ایران از شما دعوت می‌کنم با شرکت و حضور شورآفرین در چهلمین جشنواره فیلم فجر تلاش‌های ارزنده و خلاقه فرزندان‌ میهن را ارج بنهید و مشوق هنرمندان برای خلق آفرینش‌های بی‌بدیل بر پایه مواریث تمدن‌ساز و گرانسنگ فرهنگی و معرفتی باشید. «این فصل را با من بخوان باقی فسانه است / این فصل را بسیار خواندم عاشقانه است».
نام:
ایمیل:
* نظر: