اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - 25 January 2022
با انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد:
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تفاهم نامه احداث پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه آستاراچای با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر کشور آذربایجان به امضا رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی پل مرزی آستاراچای میان ایران و آذربایجانبه گزارش عصرپرس از شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عصر امروز سه شنبه ۵ بهمن، تفاهم نامه احداث پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه آستاراچای با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر کشور آذربایجان به امضا رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

«خیراله خادمی» احداث این پل را در تکمیل کریدور شمال- جنوب موثر دانست و اظهار داشت: احداث این پل با توجه به مشترکات فرهنگی، اجتماعی و دینی دو کشور همسایه موجب توسعه اقتصادی، گردشگری، صنعتی و حمل و نقل دو کشور می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به دیگر مزایای ساخت این پل اظهار داشت: پل مرزی آستاراچای موجب توسعه ترانزیت میان دو کشور می‌شود که در موازات پل ریلی موجود توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.

خادمی اعلام کرد: پل آستاراچای به طول حدود ۱۰۰ متر در موازات آزادراه باکو تا مرز آستارای ایران ساخته می‌شود و اتصال آستارای ایران به باکو را برقرار می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه درباره مرز موجود میان ایران و آذربایجان از طریق شهر آستارا گفت: پل موجود در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستاراچای در مجاورت پل راه‌آهن احداث و به آذربایجان وصل می‌شود.

وی افزود: با احداث پل مرزی آستاراچای و بزرگراه آستارا- آستارا، مسیر آستارا- باکو تکمیل شده و این بزرگراه از باکو به خطوط زمینی ایران متصل می شود. این مسیر ارتباطی ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS و اروپای شرقی را تسهیل می کند و دسترسی کشور جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را تامین خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های این پل بیان داشت: طول پل حدود ۱۰۰ متر، عرض آن ۳۱ متر و زمانبندی اجرای آن ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است؛ پل در سه دهانه و بر روی رودخانه آستاراچای ساخته می‌شود.

خادمی خبر داد: بر اساس توافقات صورت گرفته میان دو کشور، ۵۰ درصد از هزینه ساخت پل را دولت ایران و ۵۰ درصد مابقی را کشور آذربایجان بر عهده می‌گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: