اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 19 January 2022
نشست تدوین پیش‌نویس تفاهمنامه سه­ جانبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی با هدف استفاده از ظرفیت­‌های سه­ طرف با هدف تسریع در حل برخی آسیب‌های اجتماعی در معاونت اجتماعی برگزار شد.
به گزارش سرویس احتماعی عصرپرس از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، حسین پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر نماینده دبیرکل این جمعیت و سرهنگ عباسی نماینده فرمانده ناجا در این تفاهمنامه بودند.

حسین پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را انجام اقدامات موثر در پیشگیری از جرم و آسیب­‌های اجتماعی با هدف هم‌­افزایی دانست و گفت: این تفاهم‌نامه پس از نهایی شدن پیش‌­نویس و تایید مقامات عالی سه طرف منعقد می‌­شود.

پورمند افزود: پیرو مذاکره معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس جمعیت هلال احمر کشور، ظرفیت‌های موجود بررسی و مقرر شد با استفاده از آنها اقدامات مشترک انجام شود.

وی ادامه داد: در چارچوب این تفاهمنامه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم درباره خدماتی که جمعیت هلال احمر به مردم ارائه می‌دهد به آنها کمک کند و به طور متقابل از متخصصان آنها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک گیرد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: جمعیت هلال احمر تشکل‌های مردمی متعددی دارد که می‌توان از ظرفیت آنها در پیشبرد اهداف معاونت اجتماعی بهره برد زیرا یکی از برنامه­‌های قوه قضاییه استفاده از ظرفیت تشکل‌­های مدنی ذیل دستورالعمل مشارکت نهادهای مدنی است.

پورمند با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پس از حوادث گفت: به طور مثال ممکن است در سیل، زلزله و حوادث طبیعی یا غیرطبیعی خانواده‌ها جدا از آسیب‌های جانی دچار آسیب‌های روحی و روانی شوند که جمیعت هلال احمر با پرداختن به آنها به کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند.

وی به فعالیت‌های پیشگیرانه ناجا اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی، اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد. بر همین اساس معاونت اجتماعی قوه قضاییه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و جمعیت هلال احمر می­‌توانند و باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اقدامات بزرگ، موثر و مشترک انجام دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: