اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۸ دی ۱۴۰۰ - 18 January 2022
معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور تاکید کرد:
معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور باتاکید براینکه گام دوم انقلاب راه خردمندی وتدبیر بانوان برای حفظ کرامت آنان است،گفت:برنامه‌ها وهمایش های روز زن به نام بانوی خردمند،برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان پرستاراست.
گام دوم انقلاب راه خردمندی و تدبیر برای بانوان استخبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، انسیه خزعلی در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر که امروز (۲۸ دی) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تبریک این روز اظهار کرد: برنامه و همایش اصلی امسال به نام «بانوی خردمند» نامگذاری شده که برگرفته از تعالیم و فرمایشاتی است که رهبرمعظم انقلاب در دیدار با برخی از بانوان و پرستاران داشتند که عنوان کردند از نمونه های بارزی که می تواند عقلانیت، تدبیر و خرد زن را به عنوان یک قهرمان نشان دهد حضرت زینب (س) است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مکررا تاکید داشتند که بانوان با خردمندی و تدبیر می توانند بسیاری از نقشه های دشمن را خنثی کنند و با بیان صحیح مطالب، از تحریف جلوگیری کنند همانطور که حضرت زینب این نهضت تبیین را به راه انداخت.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه در برهه ای از زمان، حرکت و موجی شناختی و رسانه ای قرار داریم که زنان و خانواده ها را هدف گرفته است و این وظیفه ما را سنگین تر می کند، خاطرنشان کرد: در این روزها بناداریم از بانوان خردمند تجلیل کنیم و برای  تحقق گام دوم انقلاب، مسیری را فراهم کنیم که راه خردمندی و تدبیر را بانوان برای بانوان تبیین و تفسیر کنند.

خزعلی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند باید کرامت و منزلت زنان در جامعه حفظ شود، تصریح کرد: ضمن اینکه بانوان برای ارتقای بانوان از جنبه های مختلف توان افزایی و آسیب زدایی از هر چه که می تواند زنان و خانواده و جامعه را تضعیف کند بایستند و با قدرت به سمت تعالی و استحکام خانواده و جایگاه خود گام بردارند.

وی در ارتباط با حذف معاونت امور زنان و خانواده از شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این موضوع در حد پیشنهاداتی است که در شورا آورده می‌شود اما قطعی نیست. باید منتظر نظر مقام معظم رهبری باشیم؛ قطعا با توجه به شناختی که از مقام معظم رهبری داریم این اتفاق نخواهد افتاد. 

وی ادامه داد: عدالت جنستی در دستور کار دولت سیزدهم و جزء قانون برنامه ششم قرار دارد. آنچه مد نظر ما هست عدالت فراگیری است که تنها معطوف به جنس زن نمی‌شود بلکه شامل فرزندان و تمام اعضای خانواده می‌شود. در حال کار بر روی شاخص‌های عدالت جنسیتی تصویب شده در دولت پیش هستیم تا این شاخص‌ها را کامل‌تر کرده و اجرایی کنیم. 

معاون امور زنان و خانواده افزود: برنامه ما این است که محرومیت را از جامعه زنان رفع کنیم و برنامه جامع ما که در روز زن رونمایی می‌شود شامل توجه به توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از جامعه زنان و خانواده آنها است. تمرکز ما روی اشتغال بانوان و به ویژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار به طور خاص است که کسب و کارهای پایدار خانواده محور تدوین و تکمیل شده و در روز زن رونمایی می‌شود. 

به گفته خزعلی، سعی این معاونت در دولت سیزدهم بر آن بوده که بتواند مسائل مختلف حوزه زنان از جمله ارتقاء جایگاه حقوقی زن و خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر مناطق محروم به طور خاص برای زنان، اشتغال فارغ التحصیلان، ارتقاء بهداشت و سلامت زنان، جذب اعتبارات بین دستگاهی برای انجام فعالیت‌های مربوطه را پیگیری کند. 
 
برگزاری نشست های مجازی با وزرای زن کشورهای اسلامی

معاونت امور زنان وخانواده در پاسخ به سوال عصرپرس در خصوص موضوع نشست های مجازی با وزرای زن کشورهای اسلامی، گفت: موضوعات مشترک وراه‌حل‌های آنها در نشست مجازی با وزرای زن کشورهای اسلامی بررسی می‌شود تا به یک اجماع بین المللی برسیم وصدای خود را دردفاع از زنان به گوش جامعه جهانی برسانیم.

اقدامات دولت سیزدهم برای زنان ورزشکار بی‌سابقه است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در خصوص فعالیت‌های انجام شده دولت سیزدهم برای زنان، تصریح کرد: به گفته خود ورزشکاران زن، حرکتی که در دولت سیزدهم برای ورزشکاران خانم انجام شد بی‌سابقه در ورزش بانوان بوده اما نمی‌دانم چرا این حرکت‌های خوب دیده نمی‌شود.

خزعلی از اکران رایگان فیلم ها و بازدید از موزه ها در روز ولادت حضرت فاطمه خبر داد و گفت: همچنین بازارچه های فصلی برای زنان سرپرست خانوار و تولیدات آنان در همه استان ها برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر افزود: پویش «یک حس خوب» هم از دیگر برنامه هایی است که با اعلام وزارت کشور در همه استان ها، در روز زن تمانی کارمندان زن،  مرخصی تشویقی دارند که با خانواده ها در پارک ها از برنامه های متنوع بهره خواهند برد. ضمن اینکه برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی برای بانوان خواهیم داشت.

اهداء خون، غربالگری سلامت و تست سلامت بانوان در روز زن هم از دیگر برنامه هایی است که معاون رئیس جمهوری از آن خبر داد.

خزعلی همچنین از برنامه اهداء خون، برنامه‌ غربالگری سلامت و تست سلامت بانوان در روز زن خبر داد و با بیان اینکه بازدید از موزه‌ها برای زنان در روز زن رایگان خواهد بود، درباره سایر برنامه‌های مد نظر برای هفته زن ادامه داد: اگرچه تعداد زندانیان زن به نسبت آقایان کم است اما در صدد آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت هفته و روز زن هستیم. همچنین پویش "زنان برای زنان" پس از هفته زن برگزار می‌شود  که طی آن زنان خیری که می‌توانند زنان زندانی را آزاد کنند فعالیت خواهند کرد تا بتوانند خانواده‌ها و فرزندان این زنان را تحت حمایت قرار دهند.

عناوین روزهای هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نشست های مجازی با وزرای زن در کشورهای اسلامی و زنان فعال در حوزه مقاومت هم خواهیم داشت، درباره عناوین روزهای هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: روزهای این هفته به ترتیب شنبه، زن؛ نهضت علمی و فناوری- جهش تمدنی، یک شنبه، زن؛ سیره فاطمی –ایمان آگاهانه زیست مومنانه، دوشنبه، زن؛ فرهنگ و هنر - ‌ سبک زندگی ایرانی اسلامی، سه شنبه، زن؛ فرهنگ سازی ازدواج آسان و پایداری نسل سابق، چهارشنبه، زن؛ مدیریت، نشاط و نقش آفرینی در عدالت اجتماعی، پنجشنبه، زن؛ افتخارآفرینی- حماسه سازی و عزت ملی و روز جمعه، زن؛ خودباوری - نقش آفرینی در تولید و اقتصاد نامگذاری شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: