اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۰ - 13 January 2022
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باتوجه به نیازمندی استان هرمزگان به امکانات ورزشی درصد هستیم که اعتباراتی را برای ورزش و نشاط و تفریح بانوان فراهم نماییم که ‌در جلسه شورای اداری استان مشخص می شود.
درصددتخصیص اعتباراتی برای ورزش، نشاط و تفریح بانوان هرمزگان هستیمبه گزارش عصرپرس، انسیه خزعلی صبح امروز(۲۳ دی‌ماه) در نشستی با نمایندگان اقشار جامعه زنان هرمزگان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا بر ما دین بسیار بزرگی دارند و شاید ما قادر نباشیم که قدردان زحمات و ایثارگری آنان باشیم اما سپاسگزار آن‌ها هستیم که فرصت خدمت را در اختیار ما گذاشتند و ان‌شاءالله که شفیع ما در روز قیامت باشند.

وی افزود: مسئله رفع آسیب‌های اجتماعی جزء برنامه‌های اولیه‌ای است که دولت سیزدهم در نظر دارد آن را اجرا کند. ما برنامه‌های جامعی در ۲ بخش توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی داریم. برنامه‌های مختلفی در رابطه با مسئله طلاق، خودکشی، اعتیاد و ... ساماندهی، طراحی و تدوین شده و ان‌شاءالله از هفته زن در ماه آینده، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: شعار این دولت، مردمی بودن است و همه بانوانی که می‌توانند در این مسیر ما را یاری کنند از طریق معاونت امور بانوان استانداری با ما در ارتباط باشند تا تقسیم کار به صورت مردمی صورت بگیرد. ما نمی‌خواهیم امور را به صورت اداری و ابلاغی پیش ببریم و تنها افراد خاصی عهده‌دار رفع آسیب‌های اجتماعی باشند.

خزعلی عنوان کرد: همه باید پای‌کار آمده و گوشه‌ای از کار را به عهده بگیرند تا یک پویش مردمی در امور بانوان اتفاق بیفتد. مصوبات و ابلاغ‌هایی در ارتباط با دورکاری بانوان وجود دارد که پیگیر انجام آن‌ها هستیم، هرچند طبیعی است که مدیران باید امکان دورکاری هر شغل را تائید کنند اما در حال تسهیل‌گری هستیم تا قوانینی در این زمینه وضع شود.

وی اضافه کرد: کارآفرینی یکی از بخش‌های مهم مسئله توانمندسازی بانوان است که در رابطه با ایجاد کسب و کارهای پایدار خانواده در دستور کار ما قرار دارد. انتظار می‌رود همه موانع در رابطه با مجوزها و تسهیلات لازم در این خصوص به ما منتقل شود. کارهای بسیاری در این زمینه در دست اقدام است و ما به دستور رئیس‌جمهور وعده نمی‌دهیم و بعد از اجرا، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: ایجاد دهکده ورزشی و پلاژهای بانوان مسئله بسیار مهمی است و حتماً باید شرایطی برای ورزش، تفریح و نشاط بانوان فراهم شود و به جد پیگیر این مسئله هستیم. به حمدالله هنر، عفاف، خانواده، ملاک‌ها و معیارهای زیبایی که در این استان می‌بینیم همه با هم در زنان وجود دارد و در همه جنبه‌های زیبایی‌شناسی، کار، فعالیت اجتماعی زنان هرمزگان را فعال می‌دانیم و قدردانشان هستیم.

خزعلی ادامه داد: در آمارهای موجود بانوان هرمزگانی در بخش‌های اقتصادی، تحصیلات، آموزش و ... در سطح بالایی قرار دارند. البته در بحث بهداشت هنوز جای کار وجود دارد و نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود. باید فعالیت‌های موجود را حمایت کرد تا به اوج خود برسند.

وی بیان کرد: در مسئله دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در هرمزگان پسران از دختران پیشی گرفته‌اند. در هر صورت ما نباید هیچ بازمانده از تحصیلی داشته باشیم و باید در این زمینه فعالیت‌هایی صورت بگیرد. باید موانع تحصیل برای دانش آموزان به خصوص در مناطق کم برخوردارتر از جمله مسائل حمل و نقل و راه، اینترنت، امکانات و... برطرف شوند.

لباس‌های محلی بانوان هرمزگانی می‌تواند الگوی حجاب در کشور باشد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار کرد: بازارچه‌های داخلی و خارجی فصلی و مرزی برای صادرات از مسائل مهمی است که در حال پیگیری آن هستیم. با نگاهی که وزیر خارجه به مسئله اقتصاد از منظر دیپلماسی دارد، نماینده‌ای از معاونت امور زنان در وزارت خارجه داریم تا بتوانیم شناسایی و اتصال به بازارهای خارجی برای محصولات زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم.

خزعلی افزود: مسئله نویسندگی و کتاب بسیار مهم است و خیلی باید روی آن کار شود. ابزارهای جدید و فناوری‌های نو خوب هستند و کتاب در جای خود باید حفظ شود. بانوان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در همه صحنه‌ها در انقلاب، جنگ و پشتیبانی‌ها و حمایت‌های اقتصادی پیشگام بوده‌اند. زنان هرمزگانی نیز در اقتصاد و نسل و فرزندآوری پیشگام بوده‌اند. هرمزگان از جمله استان‌هایی است که در مسئله جمعیت پیشتاز است و این مسئله جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسئله حجاب و عفاف نیز بانوان هرمزگانی پیشگام و سردمدار هستند. حتی لباس‌های محلی بانوان هرمزگانی می‌تواند الگوی حجاب در کشور باشد. طبیعتاً تحولاتی که در جامعه و در فضای مجازی و حقیقی ایجاد می‌شود، آسیب‌هایی را در این زمینه در پی دارد که با تلاش همگانی می‌توان با بسیاری از این آسیب‌ها مقابله کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان و جمعی از بانوان فعال استان به بیان مشکلات بانوان در هرمزگان پرداختند. در پایان نیز از «هدیه کاظمی» ملی‌پوش قایقرانی و «کبری لک‌زایی» قهرمان سنگنوردی آسیا تقدیر به عمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: