اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 15 April 2017
همتی
رییس کل بیمه مرکزی ایجاد هماهنگی بین بازارهای مالی را ضروری دانست و گفت: با اینکه اوراق های بیمه در بازارهای بین المللی نقش پررنگی دارند اما سهم آنها در بازار ایران اندک است.
جای اوراق های بیمه دربازار سرمایه خالی است

سرویس اقتصادی عصرپرس: عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه افزود: بازار سرمایه نتوانسته است آنگونه که باید در تامین مالی کشور نقش ایفا کند.

به گزارش ایرنا، همتی گفت: صندوق های بازنشستگی یکی از ارکان بازار سرمایه که جای آنها دراین بازار خالی است.

وی با بیان اینکه در سطح بین المللی، یک سوم اوراق بلندمدت در بازارهای مالی از سوی بیمه ها صادر می شود، افزود: بیمه ها نقش پایینی در بازار سرمایه ایران دارند و باید به سمتی حرکت کنیم که ارزش افزوده صنعت بیمه در بازار سرمایه تقویت شود و صندوق های بازنشستگی نیز بخشی از آن باشد.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته از 2 درصد گذشت، گفت: بیمه علاوه بر اینکه می تواند پوشش ریسک ارایه دهد، از منابع مهم تامین بازار های مالی است و در همه جای دنیا بیمه های عمر در این حوزه نقش آفرینی می کنند.
وی یکی از علل پایین بودن توسعه بیمه های عمر در کشور را بالا بودن نرخ سود سپرده عنوان کرد و افزود: با این وجود سال گذشته بیمه های عمر با رشد نزدیک 40 درصدی رو به رو شدند.
همتی با بیان اینکه بازارهایی با ریسک بالا باید بازدهی بالاتری داشته باشند، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست ایجاد تعادل در بازارهای مالی را مورد توجه قرار دهد.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: ما نیاز به هماهنگی در بازارهای مالی داریم و نمی شود هر بازاری برای خودش تصمیم بگیرد.

وی با یادآوری فعال بودن 32 شرکت بیمه ای و رشد 23 درصدی حق بیمه های تولیدی در کشور، پیش بینی کرد صنعت بیمه در سال 96 رشد خوبی داشته باشد.

همتی گفت: برای حمایت از سهامداران جزء به دنبال حاکمیت شرکتی در صنعت بیمه هستیم که این موضوع در دستور کار شورای عالی بیمه قرار دارد که فردا برگزار می شود.

رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر توافق برجام گفت: نتایج این توافق را در صنعت بیمه لمس می کنیم، در سال گذشته با سران صنعت بیمه جهان ملاقات داشتم و آنها آمادگی دارند با ایران همکاری کنند.

وی اظهار داشت: تفاهم های غیررسمی انجام شده و ظرف 2 تا سه ماه آینده سرمایه گذاری شرکت های بیمه خارجی در صنعت بیمه ایران عملیاتی می شود.

رییس کل بیمه مرکزی یادآور شد که قانون تا 49 درصد سهام یک شرکت، اجازه سرمایه گذاری خارجی را می دهد./


جای اوراق های بیمه دربازار سرمایه خالی است
نام:
ایمیل:
* نظر: