اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۰ دی ۱۴۰۰ - 10 January 2022
قائم مقام دادگستری استان تهران:
قائم مقام دادگستری استان تهران گفت: اقدامات حمایتی قابل تحقق برای ارتقاء اعتماد جامعه ایثارگران به دستگاه قضایی شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی تقویت می‌شود.
اقدامات حمایتی برای ارتقاء اعتماد ایثارگران به دستگاه قضا شناسایی می‌شودبه گزارش عصرپرس از دادگستری تهران، مسعود ستایشی در نشست بررسی راهکارهای عملی تکریم و خدمات‌رسانی سریع و مطلوب به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در دستگاه قضایی با تأکید بر لزوم تکریم مراجعان به دستگاه قضایی اظهار کرد: رعایت شأن مراجعان از مهم‌ترین محورهای فعالیت دادگستری استان تهران در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود که مورد تأکید ویژه القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران نیز قرار دارد.

وی پاسخگویی به مطالبات به‌حق مردم و به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را از همه کارکنان قضایی و اداری دادگستری کل استان تهران خواستار شد و گفت: همه باید خود را در عمل مدیون خون شهدا و جامعه ایثارگران بدانیم و کم‌ترین کاری که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم، استماع مطالبات به‌ حق آن‌ها و سپس پاسخ‌گویی منطقی، شایسته و صحیح به این مطالبات است.

ستایشی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس قوه‌قضاییه و رئیس کل دادگستری استان تهران به‌منظور تسهیل دسترسی‌های حقوقی و قضایی برای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: وضعیت جامعه اقتضا دارد که هر کس که بر کرسی مسئولیت نشسته، از هر اقدامی که در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم و به‌ویژه جامعه ایثارگران است، دریغ نکند و در این عرصه جهادگونه وارد میدان شود.

قائم مقام دادگستری استان تهران تأکید کرد: باید در جامعه احساس شود که خدمات و ارزش‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان مورد غفلت قرار نگرفته است.

در ادامه این نشست، در خصوص ضرورت و نحوه تسهیل ارائه خدمات قضایی به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بحث و تبادل نظر شد.

ستایشی پس از استماع اظهارات حاضران رمز موفقیت تشکیلات قضایی را «احقاق حق»، «ابطال باطل» و «تجلی عدالت کیفری» با رعایت اصل «بی‌طرفی» دانست و گفت: در این زمینه باید بخش‌های حمایتی ارتقاء یابد.

بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، قضازدایی، پیشگیری از وقوع جرایم و آموزش منابع انسانی در مواجه با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از مهم‌ترین موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

در پایان این نشست مقرر شد، حاضران حداکثر طی ۲۴ ساعت راهکارهای عملی خود را در خصوص تکریم و خدمت‌رسانی سریع، صحیح، مطلوب، ضابطه‌مند و شفاف به مراجعان و به‌طور خاص خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران جهت انعکاس به مراجع ذی‌ربط ارائه دهند.

همچنین مقرر شد تا اقدامات حمایتی قابل تحقق برای ارتقاء اعتماد جامعه ایثارگران به دستگاه قضایی شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی تقویت شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: