اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۰ دی ۱۴۰۰ - 10 January 2022
معاون اول رییس جمهور، توسعه ریلی را از راههای نجات اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: واگذاری امور به جوانان و نخبگان و اتکا بر دانش و خلاقیت آنان گامی در جهت پیشرفت و حل مسائل کشور است.
مخبر: توسعه شبکه ریلی از راه‌های نجات اقتصاد کشور استبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهوری، محمد مخبر در دیدار با تعدادی از نخبگان و جوانان صاحب طرح و ایده، گزارش‌های ارایه شده در جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده در جلسه باید به برنامه‌های عملیاتی با جدول زمان‌بندی تبدیل شود تا با اجرای اینگونه طرح‌ها شاهد توسعه کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به یکی از طرح‌های ارائه شده در جلسه درباره توسعه سواحل مکران خاطرنشان کرد: اقتصاد دریامحور یکی از ضرورت‌های امروز کشور است که با اتکا به آن می‌توانیم رشد و توسعه را برای مردم کشور و به ویژه ساکنین مناطق ساحلی به ارمغان آوریم.

مخبر،  اقتصاد دریامحور و اقتصاد دیجیتال را از مهمترین محورهای توسعه در جهان امروز برشمرد و گفت: باید این دو محور مهم را در اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها مدنظر قرار دهیم چرا که با پرداختن به این دو موضوع مهم زمینه رشد و توسعه کشور مهیا خواهد شد.

وی افزود: اگرچه در برخی از صنایع کمی عقب هستیم اما به دلیل وجود نیروی انسانی تحصیلکرده و نخبگان کشور، در زمینه اقتصاد دیجیتال پیشرفت‌های خوبی در کشور حاصل شده، چرا که در این بخش به دانش و ذهن جوانان و نخبگان کشور متکی هستیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی دیگر از گزارش‌های مطرح شده درجلسه در  مورد توسعه ریلی کشور، خاطرنشان کرد: یکی از راههای نجات اقتصاد کشور توسعه ریلی است و اگر بتوانیم اهداف تعیین شده برای توسعه شبکه ریلی کشور را محقق کنیم، تحولی اساسی در پیشرفت کشور حاصل خواهد شد.

در این جلسه که جمعی از جوانان و نخبگان حضور داشتند، گزارشی از طرح‌های توسعه مکران و سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، انرژی و آب ارائه شد و ضرورت‌ها و الزامات اجرای این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: