اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۳ دی ۱۴۰۰ - 03 January 2022
سخنگوی دستگاه دیپلماسی:
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت:وزارت امور خارجه تا عاملین و آمران ترور سردار شهید سلیمانی را شناسایی نکند، آرام نمی‌گیرد.
وزارت خارجه تا شناسایی عاملین و آمران ترور شهید سلیمانی، آرام نمی‌گیردبه گزارش عصرپرس، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران گفت:امروز سالگرد شهید سلیمانی، نماد وحدت و قدرت است، شهیدی که امروز زنده است و نام و یاد سردار سلیمانی زنده باد و وزارت امور خارجه تا روزی که عاملین و آمران این سردار بزرگ را در پیشگاه عدالت نیاورد، ساکت و آرام نخواهد شد.

وی در مورد سفر رئیس‌جمهور به مسکو که قرار است در روزهای آتی انجام شود، گفت: این سفر به دعوت آقای پوتین انجام می‌شود و در مورد همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در خصوص سند همکاری میان ایران و روسیه گفت: موضوع سند روابط همکاری‌های میان دو کشور در حال انجام شدن است و امیدوارم در این سفر کارهایش انجام شود ولی باید جزییات دقیق را از دفتر رئیس‌جمهور سوال کنید.

وی در پاسخ به سوالی در مورد افغانستان اظهار داشت: وزارت امور خارجه، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد افغانستان همواره اعلام کرده است و به تشکیل دولت فراگیر از سوی تهران بارها تاکید شده است و ما انتظار داریم این موضوع محقق شود.

خطیب زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا مردم افغانستان کمتر آسیب را ببیند، ما در تمامی مذاکرات خود با هیات‌های خارجی، کمک و تسهیل دسترسی‌های بشر دوستانه برای کمک مردم به افغانستان را مطرح کردیم. ایران با همه تمام گروه‌های افغانی به ویژه طالبان نیز در ارتباط است./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: