اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۱ دی ۱۴۰۰ - 01 January 2022
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو حوضه‌های آبریزی را که احتمال وقوع سیل در آنها تا روز چهارشنبه (پانزدهم دی‌ماه) وجود دارد اعلام کرد.
احتمال وقوع سیل در کدام حوضه‌های آبریز وجود دارد؟به گزارش عصرپرس براساس اعلام موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بر اساس پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش بینی آب و هوا، در حوضه  آبریز زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی از صبح امروز وقوع بارشی به مدت ۶۰ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیمتر در استان هرمزگان به ویژه نواحی مرکزی محتمل خواهد بود.

در حوضه‌های آبریز زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی و زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی از شامگاه شنبه وقوع بارشی به مدت ۴۸ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیمتر در استان فارس (به خصوص نیمه جنوبی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیمتر در استان بوشهر (به خصوص نیمه جنوبی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۶۰ تا ۱۰۰ میلیمتر در استان کهگیلویه و بویر احمد و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۴۰ تا ۸۰ میلیمتر در استان خوزستان (نیمه جنوبی) محتمل خواهد بود.

برپایه این گزارش، در حوضه‌های آبریز زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی، زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی و فلات مرکزی و شرقی از صبح فردا (یکشنبه  دوازدهم دی‌ماه) وقوع بارشی به مدت ۷۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیمتر در استان کرمان (به خصوص نیمه جنوبی) و وقوع بارشی به مدت ۳۶ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰ تا ۴۰ میلی متر در استان  یزد (نیمه جنوبی) محتمل خواهد بود.

در حوضه‌های آبریز فلات مرکزی و شرقی و زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی از بعد از ظهر فردا وقوع بارشی به مدت ۶۰ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۸۰ تا ۱۲۰ میلیمتر در استان  سیستان و بلوچستان و وقوع بارشی به مدت ۴۸ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۴۰ تا ۸۰ میلی متر در استان  خراسان جنوبی (نیمه شرقی) محتمل خواهد بود.

در حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی از شب روز یکشنبه وقوع بارشی به مدت ۳۶ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۶۰ میلی متر در استان خراسان رضوی (نواحی شرقی و جنوبی) محتمل خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: