اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۹ دی ۱۴۰۰ - 30 December 2021
معاون میراث‌فرهنگی استان تهران گفت:حریق در بنای تاریخی غریب واقع در خیابان لاله‌زار با حضور به موقع عوامل آتش نشانی مهار شد و آسیب جدی به این بنای تاریخی وارد نشده که البته اعلام نظر قطعی در این زمینه نیازمند بازدید و بررسی کارشناسی بنا است.
حریق در بنای تاریخی ساختمان غریب پایتخت آسیب جدی نداشته استبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تهران ،‌مرتضی ادیب‌زاده روز پنجشنبه با بیان اینکه نظر قطعی در این زمینه نیازمند بازدید و بررسی کارشناسی بنا است افزود: سقف چوبی این بنا به دلیل نزدیکی با کانون اصلی آتش، دچار حریق شد که با حضور تیم‌های آتش نشانی، عملیات اطفا حریق بدون آسیب به سازه این بنای تاریخی انجام شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران گفت:اقدامات مرمتی، حفاظتی و ایمن‌سازی در بناهای تاریخی خیابان‌لاله‌زار برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی ضروریست و این مهم  نیازمند یک همکاری چند جانبه با مالکین و شهرداری است.

وی با بیان اینکه بنای تاریخی غریب (کافه آیبتا سابق) واقع در خیابان لاله‌زار نو تقاطع خیابان جمهوری حوالی عصر روز چهارشنبه ۸ دی‌ماه دچار حریق شد که با حضور به موقع عوامل امدادی این آتش در کمترین زمان ممکن خاموش شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: