اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۹ دی ۱۴۰۰ - 30 December 2021
با دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام می شود؛
مانور اکیپ های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی با فرمان وزیر جهاد کشاورزی در سراسر کشور آغاز شد.
آغاز نظارت بر توزیع کالاهای اساسیبه گزارش عصرپرس، این مانور سراسری با هدف نظارت مستمر بر نحوه عرضه کالاهای اساسی کشاورزی و ساماندهی بازار با دستور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  از امروز و به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

در این مانور بازرسان جهاد کشاورزی، اصناف و بسیج کار نظارت مستمر بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی را انجام می دهند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران در این مانور گفت: وظیفه نظارت به بازار کالاهای اساسی بر اساس قانون به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

ایوب فصاحت اظهار داشت: طی یک ماه و نیم گذشته آمادگی برای برگزاری این مانور سراسری برگزار و در نتیجه امروز مانور در استان تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مانور حدود ۷۰۰ نفر از نیروهای بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین ۷۰۰ نفر از اعضای بسیج برای انجام گشت‌های نظارت بر بازار و بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شده‌اند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: همچنین ۷ هزار نیروی بسیج نیز به صورت داوطلب، وزارت جهاد کشاورزی را در این خصوص یاری می‌کنند.

فصاحت ادامه داد: اکنون نیاز بازار به مرغ، تخم مرغ و همه کالاهای اساسی بدون هیچ مشکلی در حال برآورده شدن است و هیچ‌گونه گرانفروشی در این حوزه‌ها قابل قبول نیست و در صورت مشاهده این موضوع، گشت‌ها مراتب را برای برخورد قضایی به تعزیرات اعلام می‌دارند.

وی ادامه داد: جوجه‌ریزی به اندازه ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه جاری صورت گرفته و این نشان از ثبات در تولید مرغ دارد و در حوزه تخم مرغ نیز شرایط مناسبی برای تامین نیازهای بازار وجود دارد.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران  گفت: رصد بازار در آینده نزدیک به صورت هوشمند انجام خواهد شد و  با تعریف یک نرم افزار، محل‌هایی که باید مورد نظارت قرار بگیرند معین و بازرسی‌ها با تناوب زمانی مشخص بر اساس برنامه انجام خواهد شد.

فصاحت ادامه داد: جزئیات بیشتر در خصوص این نوع هوشمندسازی نظارت در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

وی افزود: تاکنون نیاز به برخورد سلبی نبوده امااز هفته آینده برخورد های جدی صورت خواهد گرفت ./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: