اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۹ دی ۱۴۰۰ - 30 December 2021
وزیر گردشگری سوریه در دیدار سفیر ایران:
وزیر گردشگری سوریه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با تاکید بر اهمیت و نقش بخش گردشگری در تقویت روابط میان ملت ها، از برنامه های این وزارتخانه را تشویق شهروندان سوری برای سفرهای سیاحتی به ایران عنوان کرد.
بدنبال افزایش سفرهای سیاحتی به ایران هستیمبه گزارش عصرپرس از سفارت ایران در سوریه،   مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، در دیدار با وزیر گردشگری این کشور به بحث و تبادل نظر در رابطه با مسایل مربوط به انواع مختلف گردشگری پرداخت.

در این دیدار، «محمد رامی مرتینی وزیر گردشگری سوریه با استقبال از گسترش روابط دوجانبه در بخش گردشگری، از تمایل خود به منظور افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی بین دو کشور سخن گفت و افزود: باید مقاصد گردشگری ایران به شکلی روزافزون به شهروندان سوری معرفی شود تا در آینده شاهد افزایش سفر میان ایران و سوریه باشیم، بویژه آنکه میدانیم توریسم درمانی در ایران بسیار شاهد رشد و پیشرفت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران از جمله کشورهایی است که با سوریه پرواز مستقیم منظم دارد، ادامه داد: مساله پرواز مستقیم یکی از ضرورت های مهم برای توسعه گردشگری است که ایران و سوریه از این امتیاز برخوردارند و ما باید از این ظرفیت برای افزایش سفرهای فیمابین بهره ببریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه هم در این دیدار با تاکید بر ظرفیت های موجود برای از سرگیری سفر زائران ایرانی به این کشور از آمادگی تهران برای اعزام کاروان به منظور زیارت عتبات مقدسه این کشور خبر داد.

سبحانی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد حضور این زائران در دمشق باشیم.


منبع:ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: