اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۰ - 25 December 2021
شهردار تهران تاکید کرد:
شهردار تهران گفت: می توانیم شرایط جدیدی برای اداره شهر ایجاد کنیم و باید تاکید کنم ما هستیم تا مردم در آرامش و رفاه باشند.
لزوم احصا وظایف دستگاه های متولی در بخش مدیریت بحرانبه گزارش عصرپرس، مدیران ارشد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جلسه با شهردار تهران که امروز (شنبه ۴ دی ماه1400) در شهرداری پایتخت برگزار شد،  پیرامون مسائل و چالش های این سازمان گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 علیرضا زاکانی ضمن تشکر از مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که این مجموعه را به یک مجموعه فعال و پیشرو تبدیل کرده اند،  گفت: مدیریت بحران در تهران به دلیل حادثه خیز بودن به دقت بالایی نیاز دارد و جانشینی شهرداری تهران در ستاد بحران کشور برای ارتقاء سطح خدمات، پیشگیری و مواجهه با بحران یک فرصت است.

شهردار تهران افزود: درخواست من این است تکالیف ما در حوزه مدیریت بحران احصا شود و تکالیف خود را انجام دهیم و در این زمینه از ظرفیت همه مردم استفاده کنیم. برای حرکت در این مسیر ایجاد شبکه ای از مردم در جهت آموزش ضرورتی انکارناپذیر است.

زاکانی با تاکید بر توجه به زیرساخت ها اظهارکرد: در این زمینه از شما می خواهم بسته ای با اولویت بندی ارایه کنید و در ادامه ما نیز وظایف دیگر دستگاه های متولی در بخش صیانت و مدیریت بحران را احصا کنیم تا در این زمینه مطالبه و ظرفیت همکاری ایجاد شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر ایجاد زمینه آموزشی، تبلیغی و انگیزشی است که می توان از ظرفیت سریال های تلویزیونی در حوزه آموزش مدیریت بحران استفاده کرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید نگاه به داخل شهرداری و امکانات آن داشته باشیم گفت: در این میان البته بخشی دیگر از مسئولیت ها ناظر به دیگر دستگاه ها است تا بتوانیم از این طریق و با ایجاد پیوستگی در مدیریت بحران موفق باشیم. نقطه آغاز را می‌توان شهرداری تهران قرار داد که بتوانیم با لکه گذاری به سمت ایجاد بافتی جدید برویم که برای شهر نه تنها زیان ندارد بلکه آورده نیز دارد.

وی ادامه داد: می توانیم شرایط جدیدی برای اداره شهر ایجاد کنیم. باید تاکید کنم که ما هستیم تا مردم در  ارامش و رفاه باشند زیرا داشته های ما بسیار بالاست و این داشته ها را می توان در اختیار دیگر کلانشهرها و حتی کشورهای دیگر نیز قرار دهیم .

شهردار تهران افزود: در بخش بین الملل باید نقشه دقیقی احصا شود که آغاز آن کلانشهرهای ایران است. در ادامه کشورهایی هستند که نیازمند تجارب ما هستند و ما چه در بخش استفاده از تجارب، چه در بخش ارایه تجارب بحران نباید خساست به خرج دهیم.

زاکانی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جان باختگان زلزله بم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم راه شهید سلیمانی را دنبال و به سمتی حرکت کنیم که زلزله هایی مانند زلزله بم این چنین خساراتی را به دنبال نداشته باشد.

در ادامه علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده این سازمان در حوزه های مختلف از جمله واکسیناسیون و مدیریت بحران ارایه کرد.و پس از آن  دیگر مدیران این سازمان نیز موضوعات و چالش های معاونت تحت مدیریت خود را با شهردار تهران مطرح کردند.

به گزارش شهر: یکپارچه سازی اطلاعات، استفاده از ظرفیت های فاوای شهرداری، ایجاد بخش های آموزشی عمومی در حوزه تاب آوری در مناطق مختلف پایتخت، برنامه ریزی، بودجه، ایجاد سامانه های هشدار سریع، برنامه ریزی در بخش eoc، آیین نامه اجرایی و اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از جمله مواردی بود که مدیران ارشد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره سازو کار تکمیل و توسعه آن با علیرضا زاکانی گفت و گو و تبادل نظر کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: