اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۰ - 25 December 2021
وزیر فرهنگ تاکید کرد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره قرآن گفت: معظم له چند سال قبل عدد ۱۰ میلیون حافظ را مطرح کردند که با این تعداد فاصله بسیاری داریم و باید این مطالبات را که در شأن انقلاب اسلامی است به نتیجه برسانیم.
باید مطالبات رهبر انقلاب را در مورد ۱۰ میلیون حافظ به نتیجه برسانیمبه گزارش عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی جمعه شب در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد، با اشاره به  قرارگرفتن در ایام سالگرد عملیات کربلای ۴ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، یادآور شد: اصلی‌ترین رقابت ما در بحث زندگی، قرآنی است؛ یعنی اینها بهانه ای است که برای اینکه ما خود را به یک زندگی قرآنی بیاراییم و زمانیکه در محضر قرآن قرار می‌گیریم بر ما درست حکم کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از برگزاری مطلوب مسابقات سراسری قرآن کریم و دست‌اندرکاران این دوره مسابقات، اظهار داشت: مسابقات امسال با همت این عزیزان اجرایی شد، البته از کادر درمان و تلاش رئیس جمهور باید قدردانی کرد که با زمینه سازی برای واکسیناسیون عمومی سبب شدند تا مجالس فرهنگی ما از جمله این مسابقات برقرار شود.

وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی را در حوزه قرآن شاهد هستیم و این مرهون توجه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و نقش سازنده آن در انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی ادامه داد: روز پنج شنبه در مشهدمقدس از شهید استاد مرتضی مطهری نقل شد زمانی که از این شهید عزیز پرسیده بودند: به فرض اینکه انقلاب به پیروزی رسید، شما با چه مدل و الگویی می‌خواهید کشور را اداره کنید، شهید مطهری یادداشت‌های قرآنی رهبر انقلاب را به آن فرد می‌دهد و چند روز بعد آن شخص می‌گوید: این بهترین مسیر برای اداره کشور است و با آن می‌توان انقلاب را به تعالی رساند.

وی گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با اجتماعی کردن قرآن و بازگرداندن قرآن به نهضت اجتماعی و سیاسی این اتفاق بزرگ را رقم زدند و امروز برکات حضور قرآن را در کشور شاهد هستیم و البته از نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به مطالبه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره قرآن گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل عدد ۱۰ میلیون حافظ را مطرح کردند که در این زمینه خیلی عقب هستیم و باید این مطالبات را که در شأن انقلاب اسلامی است به نتیجه برسانیم. 

عضو کابینه دولت مردمی در عین حال تصریح کرد: ما در دولت انقلابی نگاهی ویژه به قرآن داریم و توجه به قرآن در همه دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، در این وزاتخانه معاونت قرآن داریم و در اوقاف هم این‌گونه است و تلاش می‌کنیم با نهادهای دیگر هم به هم‌افزایی برسیم تا اینگونه به مطلوب نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه وظیفه نظام اسلامی در فرهنگ و خصوصاً قرآن تصدی‌گری نیست، گفت: قرآن یک حرکت مردمی است، مؤسسات قرآنی و نهادهای مردمی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند، من در اصفهان و همدان حضور داشتم و آنجا ده‌ها مؤسسه موفق مشغول فعالیت بودند و در همه ایران این‌گونه مؤسسات وجود دارند. باید کار به گونه‌ای باشد که مردم میدان‌داری کنند، باید همه تلاش کنیم که این اتفاق رخ دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فعالیت ها و حمایت های همه جانبه صندوق اعتباری هنر گفت: در زمینه حمایت از فعالان قرآنی در صندوق حمایت از هنرمندان مقرر شده است در صورت تصویب دولت، نام صندوق حمایت از هنرمندان نویسندگان و روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت تغییر کند.

به گفته وی، امروز ۶ هزار فعال قرآنی از حمایت صندوق اعتباری هنر برخوردارند و همه مؤسسات و فعالان باید مورد حمایت این صندوق قرار گیرند.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: این آیین‌نامه در حال تدوین و تصویب است و رئیس جمهور تأکید دارند که این آیین‌نامه تحت تأثیر دیگر آیین‌نامه‌ها قرار نگیرد. همه حوزه‌های فرهنگی و هنری باید تابع موضوعات قرآنی باشند و بنا نداریم که قرآن را در یک معاونت محصور کنیم. هدف اسلامی کردن جامعه است که همه فعالیت‌های جامعه و سبک زندگی بر محور آموزه‌های قرآنی باشد.

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در دو بخش بانوان و آقایان با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه جمعه (سوم آذرماه) برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: