اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 22 December 2021
سردارمومنی:
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از آغاز اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در سراسر کشور از امروز چهارشنبه اول دی ماه خبر داد.
طرح ساماندهی معتادان متجاهر کشور امروز شروع شدبه گزارش عصرپرس از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران ، سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده  ولی فقیه در مازندران گفت : در راستای ارتقاء سلامت جامعه و امنیت روانی شهروندان همه معتادان متجاهر کشور در قالب این طرح جمع آوری و ساماندهی می شوند .

وی موادمخدر و روانگردان ها را تهدید کننده سلامت و امنیت عمومی جامعه دانست و افزود : در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت دائمی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می کنند و ضرورت دارد با بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها باید گام بلندی برای کنترل آسیب های اجتماعی در جامعه برداشت .

سردار مومنی به رشد ۵۰ برابری کشت موا مخدر در افغانستان اشاره کرد و گفت : با تلاش دستگاه های کاشف ؛کشفیات مواد مخدر در کشور امسال دو برابر شده است و رشد کشفیات مواد مخدر صنعتی نیز باید به عنوان یک دغدغه مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در امر بهبود معتادان و مراقبت پس از خروج شد و گفت : باید به اشتغال معتادان بهبود یافته و مشکلات خانواده آنان توجه شود تا چرخه درمان کامل شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر این که اعتیاد و مواد مخدر به عنوان اولویت اول آسیب های اجتماعی است، گفت : آسیب های اجتماعی تک مولفه ای نیست و همه دستگاه ها و نهادها بویژه شهرداری ها می بایست با حساسیت و دغدغه کمک کنند تا از جامعه در مقابل این تهدید بزرگ مراقبت جدی تری شود .

مومنی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد اردوگاه معتادان متجاهر در ۱۰ استان کشور برای ایجاد این اردوگاه ها ابراز امیدواری کرد با مشارکت و پیگیری همه جانبه همه دستگاه ها و نهادها و خیرین زمینه ایجاد این اردوگاه در مازندران نیز فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این دیدار گفت : برای حل آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد به برنامه جدی و همت بالای مسئولان نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی از پائین بودن سن اعتیاد ، تصادفات منجر به مرگ  میر ، کاهش ولادت و آفت بیکاری جوانان از مشکلات جدی امروز نسل جوان جامعه یاد کرد و افزود : افراد معتاد اموال ، آبروی اجتماعی ، بی غیرتی ، ضایعات و آسیب های اجتماعی زیادی را برای خانواده به وجود می آورند و به به همین دلیل  مساله اشتغال معتادان متجاهر باید جدی گرفته شود. 

وی با اظهار این که عمده مشکلات معتادان ایجاد اشتغال و نظارت های بعد از اعتیاد است ، گفت : دولت مردمی سیزدهم با انگیزه خوبی در این بخش ورود پیدا کرده است و خوشبختانه در حوزه حل معضل های اجتماعی ناشی از اعتیاد تک صدایی نیز وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: