اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 22 December 2021
شهردار تهران با اشاره به حادثه برخورد دو رام قطار در خط پنج مترو اعلام کرد: این ناوگان در بخش تجهیزات دچار کمبودهایی است که باید در راستای تقویت حمل و نقل ریلی اقداماتی انجام شود.
شهردار تهران : ناوگان مترو در بخش تجهیزات دچار کمبودهایی استبه گزارش عصرپرس، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خود از محل حادثه برخورد دو رام قطار در خط پنج مترو تهران در محدوده وردآورد،درباره وضعیت مصدومان این حادثه بیان کرد: مصدومان حادثه به صورت سرپایی مداوا و تنها ۱۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند که درحال حاضر ۹ نفر در شرایط ترخیص هستند. دو نفر از مصدومان نیاز به رسیدگی ویژه دارند که درحال رسیدگی به وضعیت آن‌ها هستیم.

شهردار تهران درباره پرداخت هزینه درمانی مصدومان، بیان کرد: مسافران از طریق شرکت مترو، بیمه هستند و محدودیتی در هزینه درمانی وجود ندارد. خدا را شاکریم که تلفات جانی در این حادثه وجود نداشت. بخش بسیاری از مصدومان به علت خروج از واگن‌ها و شرایط حالت اضطرار، دچار مصدومیت شدند. تعداد مصدومان داخل واگن حدود ۵-۶ نفر بود و برای ۲۲ نفر از مسافران حین خروج از واگن مصدومین رخ داد که بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

زاکانی با بیان اینکه درحال حاضر خط ۵ مترو تهران از گلشهر به وردآورد فعالیت عادی دارد، عنوان کرد: درحال حاضر تقطیع در ارائه خدمت از طریق خدمت رسانی با اتوبوس و تاکسی انجام می‌شود. همکاران شرکت مترو از دقایق اولیه این حادثه تاکنون درحال فعالیت هستند.

او در ادامه بیان کرد: امید است که در ساعات آینده مسیر خدمت رسانی به حالت عادی بازگردد و شرایط بازگشت مسافران به کرج به حالت عادی برگردد. ارائه خدمات به مسافران کرج و تهران از طریق اتوبوس و تاکسی انجام می‌شود تا خللی برای جابجایی مسافران پیش نیاید.

شهردار تهران درباره علت حادثه، عنوان کرد: تمام گفته‌ها درباره علت حادثه گمانه زنی است و  هیچ دلیل واضحی برای اعلام نتیجه قطعی وجود ندارد. اینگونه سوانح از شرایط پیچیده‌ای برخوردار هستند و بررسی کل اطلاعات قبل و حین حادثه باید مدنظر قرار گیرد. لذا هرچه که تاکنون گفته شده گمانه زنی است. طبق دستوری که صبح امروز دراین‌باره صادر کردم، کمیسیون سوانح هرچه زودتر تشکیل خواهد شد تا علت بررسی شود.

زاکانی با بیان اینکه زمینه ساز اینگونه حوادث، فقر و عقب افتادگی مشخصی است که ناظر به تجهیز و اورهال ناوگان است، افزود: امیدوارم با اقدام جدی که دراین زمینه صورت می‌گیرد، عقب افتادگی‌های مترو جبران شود تا خدمت رسانی به شهروندان در سطوح بالاتری اتفاق افتد.
شهردار تهران : ناوگان مترو در بخش تجهیزات دچار کمبودهایی است
عذرخواهی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از شهروندان و مسافران

مهدی شایسته اصل اظهار داشت: از همه شهروندان که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم.

وی ادامه داد: این اتفاق بیشتر از گذشته ضرورت بروزرسانی و اورهال سیستم‌های سیگنالینگ و یکپارچه‌سازی مراکز فرمان تمامی خطوط را اثبات کرد، انجام این موضوعات با قید اولویت در دستور کار شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه قرار خواهد گرفت.

شایسته اصل در ادامه با تأکید بر آنکه جبران نواقص و کوتاهی‌های گذشته نیازمند اقدامات جهادی است، تأکید کرد: از همکارانم می خواهم با تلاش و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی، کم کاری های گذشتگان را جبران کرده تا دیگر شاهد حوادث این چنین نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: