اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - 17 December 2021
وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان خاتم:
وزیر بهداشت با بیان اینکه برای حل مشکل تامین پزشک متخصص در مناطق محروم، سهمیه ای مخصوص این مناطق وجود دارد گفت: بومی گزینی، راه حل اصلی تامین نیروی انسانی متخصص به صورت پایدار در مناطق محروم و محرومیت زدایی است.
مهمترین اولویت در حوزه سلامت، پیشگیری از بیماری ها استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان خاتم که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ایران، غیرت و هویت خود را نشان دادند و وقتی داعش به کشورهای مجاور حمله کرد، مدافعان حرم هویت ایران را نشان دادند. 
 
وی افزود: دشمنان ایران تصور می کردند با تحریم ها و محدودیت علیه ملت ایران، می توانند ما را شکست دهند غافل از اینکه ما مردمی قوی، مهربان و زحمتکشی داریم. بنابراین امروز باید بیش از گذشته کار کنیم و تسلیم دشمنان نشویم. دولت وظیفه ای جز خدمتگزاری و رسیدگی به به مردم ندارد. کشاورزان، دامداران و همه اقشار، تلاش و جهاد فی سبیل الله می کنند. 
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: تقویت شبکه بهداشت شهرستان خاتم در دستور کار دانشگاه شهید صدوقی یزد قرار دارد. رییس این دانشگاه همانند انتصابات دولت سیزدهم، انقلابی است و سعی کرده ایم نیروهای انقلابی، جهادی و مردمی را به کار گیریم و انتظار ما از رییس این دانشگاه، در اولویت قرار گرفتن مناطق محروم استان یزد است. 
 
عین اللهی یادآور شد: مهمترین مساله و اولویت ما در حوزه سلامت، توجه به بهداشت و پیشگیری از بیماری ها است و متاسفانه برخی به اشتباه تصور می کنند که همه کار وزارت بهداشت، حوزه درمان است، در حالیکه در کرونا اثبات شد که واکسیناسیون، بهداشت و پیشگیری، موثرتر است. 
 
وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه بیمارستان آیت الله خاتمی شهرستان خاتم حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیگیری های لازم برای تکمیل آن انجام می شود که تا سال آینده، افتتاح شود. در این شهرستان استعدادهای فراوانی همانند گنج های نهفته وجود دارد، به عنوان نمونه گردشگری باید تقویت و آثار تاریخی باید احیا شود چون موجب رونق اقتصادی می شوند. 
 
وزیر بهداشت گفت: مردم در داخل و خارج از کشور علاقه مند به بازدید از اماکن تاریخی و استعدادهای طبیعی مناطقی مانند شهرستان خاتم هستند و موضوعاتی مانند تقویت گردشگری و گسترش اقامتگاه های بوم گردی می تواند راهکاری برای توسعه این مناطق باشد. برخی کشورهای همسایه فاقد تاریخ و هویت هستند و برای خودشان تاریخ مصنوعی ایجاد می کنند و در زیرزمین ها، بازارهای ایرانی مانند بازار اصفهان را ساخته اند، اما تاریخ ایران با برخی از این کشورها، قابل مقایسه نیست که یک سرمایه ملی و میراث گذشتگان است. 
 
عین اللهی ادامه داد: استعدادهای مناطقی مانند شهرستان خاتم فقط محدود به کشاورزی و دامپروری نیست و امیدواریم وضعیت راه ها و مسیر مواصلاتی نیز بهبود پیدا کند و بخش خصوصی نیز با ارائه مشوق هایی می تواند در توسعه این مناطق، تاثیرگذار باشد. 
 
وی افزود: در بازدید از بیمارستان آیت الله خاتمی شهرستان خاتم، دختربچه ای آرزو می کرد که مقام معظم رهبری را ببیند که این نشان از روحیه ولایتمداری مردم شهرستان خاتم است و امیدواریم دولت سیزدهم که شعار آن خدمتگزاری و حرکت جهادی برای مردم مناطق محروم است بتواند با امکانات خود در رسیدگی به مشکلات این مناطق، موفق باشد.
 
وزیر بهداشت در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان خاتم نیز گفت: وضعیت کرونا در کشور را مرتب رصد می کنیم. در واکسیناسیون انتظار داشتیم که حداقل ۸۰ درصد از جمعیت هدف واکسینه شوند که به لطف خدا الان به پوشش ۸۷ درصدی در دُز اول در کشور و در برخی استانها به بالای ۹۰ درصد رسیده ایم. در خراسان شمالی، ۹ درصد از جمعیت هدف، دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند و در یزد ۸۹ درصد دُز اول و ۷۶ درصد، دُز دوم و در تهران نیز ۸۹ و ۷۴ درصد از جمعیت هدف، دُزهای اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. 
 
عین اللهی با اشاره به رصد پیوسته وضعیت کرونا در جهان توسط وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا در جهان، مناسب نیست. در آمریکا و روسیه روزانه حدود یک هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست می دهند که باعث تاسف ما است.
 
عین اللهی تاکید کرد: سویه اُمیکرون در اکثر کشورهای جهان گزارش شده و از ویژگی های آن، قدرت بالای انتشار است، اما خوشبختانه تا کنون مرگ و میر بالایی نداشته است. در کشور ما با وجود آزمایش از تعدادی از افراد مشکوک، هنوز موردی از این ویروس جهش یافته را مشاهده نکرده ایم، اما نمی توان گفت که این ویروس به ایران وارد نمی شود.
 
وی یادآور شد: به مردم توصیه می کنیم که حتی با وجود تزریق واکسن کرونا، خیلی اسوده خاطر نباشد و حتما پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند. فردی که واکسن تزریق و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند با احتمال خیلی کمتری درگیر ویروس جهش یافته اُمیکرون یا هر ویروس دیگری می شود. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه دولت ارز کافی برای تامین دارو را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده و همکاران ما به صورت شبانه روزی در این زمینه فعالیت دارند، البته میزان کمبودهای اقلام دارویی نسبت به سال گذشته، کمتر است اما در مورد تامین داروهای بیماران خاص نیز تلاش خود را خواهیم کرد.
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: ایران از نظر پزشکی وضعیت بسیار ممتازی را دارد و بیماران بسیاری از کشورها تمایل دارند که برای درمان به ایران سفر کنند و این افتخار ما است که در جمهوری اسلامی توانسته ایم متخصصان زیادی را تربیت کنیم. استان یزد از نظر حوزه سلامت و شاخص هایی مانند نسبت پزشک به جمعیت، در کشور ممتاز است بنابراین یزد می تواند بیمارپذیر باشد و بیماران را از سایر کشورها بپذیرد و بیماران علاوه بر درمان، از اماکن تاریخی و مناظر طبیعی این استان بهره مند شوند. حتما گردشگری سلامت در یزد را تشویق می کنیم. 
 
عین اللهی تصریح کرد: برای حل مشکل تامین پزشک متخصص در مناطق محروم، سهمیه ای مخصوص این مناطق وجود دارد و در تقسیم نیرو نیز، مناطق محروم در اولویت هستند، اما بومی گزینی، راه حل اصلی تامین نیروی انسانی متخصص به صورت پایدار در مناطق محروم و محرومیت زدایی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: