اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - 17 December 2021
وزیر راه و شهرسازی در سفر به یزد اعلام کرد:
وزیر راه و شهرسازی، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را از برنامه‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: ساخت این تعداد مسکن از نظر عده‌ای، غیرقابل اجراست اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور قطع این واحدها در زمان مقرر احداث می شوند.
ساخت چهار میلیون مسکن در موعد مقرر انجام می‌شودبه گزارش عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۶ آذرماه در سفر به  استان یزد و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی استان در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه طرح نهضت ملی مسکن دراستان یزد، اعلام کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، طرح نهضت ملی مسکن برای هر استان سهمیه‌ای بر اساس آمار جمعیتی تعیین کرده است که بر مبنای اطلاعات سهم استان یزد حدود ۵۷ هزار برای ۴ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور  است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چنانچه متقاضی بیشتری باشد سقف را بیشتر خواهیم کرد. تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر در استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می کنیم این رقم افزایش یابد.

قاسمی توضیح داد: امروز حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان شروع عملیات اجرایی داشت و با آغاز عملیات اجرایی این ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان یزد، مردم امیدوار باشند که واحدهای مسکونی شان در زمانبندی مشخص به آنها تحویل خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: بناست تا در برنامه زمانبندی مشخصی برای آنکه ۴ میلیون واحد مسکونی را طی ۴ سال دولت سیزدهم احداث کنیم ابتدا ۲ میلیون را آغاز کنیم تا به برنامه زمابنندی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طی دولت سیزدهم قابل انجام نیست. اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است اینکار انجام خواهد شد.

وی گفت: با شروع حجم عملیات ساختمانی در استان‌های کشور و  در استان یزد حتما موضوع اشتغال و صنایع مختلفی که پیشران اقتصاد هستند فعال خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: