اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۲۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 16 December 2021
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در صورت صلاحدید مجموعه نظام این آمادگی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که به عنوان متولی اصلی امور شهدا و ایثارگران در عرصه بین‌المللی نیز برای احقاق حقوق شهدای منا و خانواده‌های آنان نقش‌آفرینی کند.
آمادگی بنیاد شهید برای پیگیری حقوق شهدای منا در عرصه بین المللیبه گزارش عصرپرس به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه ۲۵ آذر در ادامه سفر خود به استان قم در مراسم رونمایی از مجموعه آثار و نرم افزار «فاجعه منا» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا و همچنین تقدیر از دست اندرکاران جمع‌آوری و نشر این مجموعه، گفت: مستندسازی و ثبت شدن اتفاقات این فاجعه اقدام بسیار خوبی است که می‌تواند جهت پیگیری در مراجع بین‌المللی مورد استناد قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم چنین مجموعه‌هایی درباره جان‌باختگان غیرایرانی این فاجعه از جمله مسلمانان اهل پاکستان، افغانستان و هندوستان گردآوری شود تا ابعاد فاجعه و حقایق از زبان دیگران نیز نقل شود تا تأثیرگذاری آن بیش از پیش باشد. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود که پاسداشت یاد و نام شهداست اقدامات زیادی را در این خصوص انجام می‌دهد که یکی از آن‌ها برگزاری کنگره‌های سالانه مربوط به بزرگداشت شهدای فاجعه منا است.

معاون رئیس جمهور با اعلام آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور پیگیری‌های حقوقی فاجعه منا گفت: در صورت صلاحدید مجموعه نظام این آمادگی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که به عنوان متولی اصلی امور شهدا و ایثارگران در عرصه بین‌المللی نیز برای احقاق حقوق این شهدا و خانواده‌های آنان نقش‌آفرینی کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خود در موسم حج سال ۹۴ که فاجعه منا در آن سال رخ داد حضور داشته است و شاهد اتفاقات و بی‌کفایتی‌های بسیاری بوده است گفت:‌ جریان و مکتبی که سبب چنین جنایت‌هایی می‌شود هیچ ارزشی برای جان آدم‌ها قائل نیست و جان انسان در مکتب فکری آنان فاقد هرگونه ارزشی است و جنایات چنین مجموعه‌ای باید به همه جهان معرفی شود.

گفتنی است، در این مراسم مجموعه آثار و نرم افزار «فاجعه منا» با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین، حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت رونمایی شد و از پژوهشگران برتر در حوزه مسائل حج و زیارت با حضور جمعی از علمای برجسته و مسئولان ملی و استانی،‌ تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: