اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 16 December 2021
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جریان سفر یک روزه خود به مازندران، با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ساری دیدار و گفت و گو کرد.
عدالت فرهنگی و مردمی کردن فرهنگ و هنر از اهداف دولت استبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: یکی از شعارهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع عدالت فرهنگی و مردمی کردن فرهنگ و هنر است، از این رو نگاهمان این است که به‌ صورت ویژه ظرفیت‌های استانی را فعال کنیم.

وی افزود: طبق هدف‌گذاری اصلی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی اسلامی به‌عنوان ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این امر در همه جای کشور به‌صورت متوازن رشد کند.

اسماعیلی گفت: در وضعیت موجود با وجود کامیابی هایی که در نظام فرهنگی جمهوری اسلامی داشته ایم، در عین حال دو موضوع؛ سبک زندگی غربی( تهاجم فرهنگی) که بنیان‌های اصیل فرهنگی ما را مورد هدف قرار داده و همچنین ناکارآمدی‌ های داخلی، فرهنگ ما را دستخوش حواشی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از طریق تولیدات داخلی می توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی مقابله کنیم، ادامه داد: رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ آقای رئیسی رئیس جمهور محترم بحث بازآرایی رسانه‌ای، بازسازی ساختارهای انقلابی و ... تاکید داشتند دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوعات توجه ویژه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موضوع اقتصاد یک مبحث کوتاه‌مدت و فرهنگ یک حوزه بلندمدت است، اقتصاد مقدمه‌ای برای رسیدن به یک فرهنگ سالم است، ما با حل مسائل اقتصادی و معیشتی می توانیم به ایجاد یک حوزه فرهنگی سالم مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی کمک کنیم.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید این رفتارها و مشی را در دولت بر عهده دارد، با وجود همه مشکلات تلاشمان تکمیل بخشی از زیرساخت‌ها است، ما در تالار مرکزی استان مازندران که بیش از ۱۶ سال است تکمیل نشده، مشکلاتش را برطرف می‌کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در همه سفرهای استانی بنا داریم زیرساخت‌های فرهنگی را تکمیل کنیم، موضوعات مهم و دغدغه‌های جدی نظام را در حوزه‌های مختلف در دستور کار داریم، امیدواریم خداوند به همه کمک کند تا با بهره گرفتن از نظرات بزرگان که پشتوانه‌های اصلی نظام فرهنگی ما هستند، کارهای مهمی را انجام بدهیم.

اسماعیلی از مازندران به‌ عنوان پایگاه تاریخی پیروان اهل بیت (ع) یاد کرد و گفت: جای جای این استان مشهود از این برکات است و این خود به خود فضای کار فرهنگی را فراهم می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: