اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
رئیس شورای اسلامی شهر، تاکید کرد:
چمران با اشاره به اولویت داشتن امنیت به زیباسازی شهری،گفت:اگر شهری بسازیم که بسیار زیبا باشد و مسائل روحی روانی در آن مورد اهمیت نداشته باشد نمی تواند موفق باشد گرچه زیباسازی شهری هم ضروری است اما باید امنیت و آرامش شهروندان هم مورد توجه قرار بگیرد.
توجه به امنیت و آرامش شهروندان در زیبا سازی شهریخبرنگار- پروین مرادی
به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهمین رویداد جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت:پژوهش در شهرداری تهران موضوع نویی نیست و از سالهای گذشته تلاش‌هایی داشته اند که متناسب با موضوغات روز  کمک‌هایی را به مدیریت شهری داشته است.

وی در ادامه با اشاره به "سوره تین" ادامه داد:در سوره تین به  "بلد امر"یعنی شهری که امنیت داشته باشد و آرامش روحی و روانی برای شهروندان ایجاد کند اشاره شده است.

چمران با اشاره به اولویت داشتن امنیت به زیباسازی شهری،گفت:اگر شهری بسازیم که بسیار زیبا باشد و مسائل روحی روانی در آن  مورد اهمیت نداشته باشد نمی تواند موفق باشد گرچه زیباسازی شهری هم ضروری است اما باید امنیت و آرامش شهروندان  هم مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی "بلد امر"در شهرها ایجاد شود خداوند بزرگ به آن قسم یاد می‌کند و باید برای ایجاد آن تفکر شود و مدینه فاضله ای که حکمرانی اسلامی مدنظر داشته ساخته شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید در گام دوم انقلاب مسیرمان را اصلاح کنیم، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب  پایه و مبنای اول را روی علم قرار دادند. علم یعنی رسیدن به بهترین دستاوردها با پیاده کردن بهترین عملیات که همان پژوهش است. 

چمران با تاکید بر اهداف گام دوم انقلاب، گفت: در سالهای اولیه پیروزی که درگیر جنگ و دفاع از کشور و موضوعات تحریم ها و از این دست مشکلات بودیم و فرصتی برای احیاء هویت ایرانی- اسلامی نداشتیم و هویت ایرانی و مکتبی جایگاه خود را به دست نیاوردیم.مدیران شهری و روستایی نباید برای پیشرفت مانند تهران باشند مانند کسانی که در آغاز انقلاب می خواستند تهران را مانند شهرهای غربی بسازند.

وی با اشاره به معیار شهر خوب و پویا بودن آن چه در حال حاضر در جریان است نیست و تقلید از غرب دستاوردی برای فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند در همان شهرهای غربی بناهای 180 ساله خود را حفظ می کنند و در نگهداری آن تلاش می کنند با اتکا به علم و تحقیقات کاربردی و پژوهشی که باید در صدر برنامه های مدیران قرار بگیرد،پژوهش های کاربردی که شاهد نتیجه آن در مدیریت شهری باشیم ارزشمند است.

شهرتهران یکی از سه شهر مهم خاورمیانه است

محمد حسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری در ادامه با تبریک هفته پژوهش گفت: شهرها در جریان توسعه باچالشهای فراوانی روبه رو بوده اند و مدیریت شهری برای حل این مشکلات نیاز به دستاوردهای علمی و پژوهشی دارد.

وی در مورد ویژگی های شهر تهران گفت: شهرتهران شهری دانش پایه است و یکی از سه شهر مهم خاورمیانه شهری که برای رشد و تعالی انسان شناخته شده است و اینک که در آغاز قرن جدید و پایان قرن هستیم با رصد تاریخ  صد ساله شهرها سوالاتی در ذهن ایجاد می شود؛ آیا شهرها  توانسته اند بستری برای این رشد و تعالی فراهم آورند.

وی با توجه به اینکه این جشنواره به صورت مشترک با هشتمین جشنواره مدیریت شهری روستایی وزارت کشور برگزاری می شود ادامه داد: اولین گام در یکپارچه سازی مدیریت شهری و روستایی در برگزاری این جشنواره رقم خورده است و هم داستانی این دو حوزه با هم را به فال نیک می گیریم.

مدیران شهرها برای چاره جویی نیاز به مطالعات دانشگاهی دارند

وی افزود: با ورود به مساله مدیریت یکپارچه شهری چالشهایی رو به رو خواهیم شد و مدیران شهرها برای چاره جویی نیاز به مطالعات دانشگاهی و پژوهش های کاربردی دارند .برگزاری این جشنواره بستری مناسب برای تولید علم و اتصال مراکز علمی و دانشگاهی با حوزه مدیریت اجرایی فراهم می آورد.




نام:
ایمیل:
* نظر: