اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - 05 December 2021
معاون وزیر صنعت خبر داد:
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیش‌بینی رشد حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو کشور در سال آینده خبر داد و گفت: خودروسازان بخش خصوصی در حال تلاش برای افزایش عرضه هستند.
پیش‌بینی رشد حدود ۵۰ درصدی  تولید خودرو در کشوربه گزارش عصرپرس از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» با اشاره به اینکه سال ۹۰، یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودروی سواری در کشور تولید شد، افزود: بیشترین واردات خودرو مربوط به سال ۹۳ می‌شود که در آن سال ۱۰۳ هزار دستگاه وارد کشور شد و در سال ۹۶ این رقم به حدود ۷۰ هزار دستگاه رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶، یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه شد، گفت: در آن سال یک‌هزار دستگاه خودرو وارد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تقاضای موثر در کشور وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای امسال پیش‌بینی شده است و برای سال آینده رشد حدود ۵۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم و خودروسازان نیز انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می‌کنند.

صادقی‌نیارکی ادامه‌داد: اگر قیمت خودرو واقعی باشد، بسیاری از تقاضاها ممکن است وجود نداشته باشد، اما اگر تقاضا را یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در نظر بگیریم باید دید که چه میزان می‌توان صادر و چه میزان تولید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: