اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - 04 December 2021
رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:
رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید براینکه باید موضوع کمبود نیرو در اورژانس کشور با همکاری مجلس و دولت رفع شود، گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۰هزار نیرو در بخش فوریت های پزشکی در سراسر کشور مواجه هستیم.
کمبود ۱۰هزار نیرو در بخش فوریت های پزشکی در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، جعفر میعادفر روز شنبه در نخستین نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار پرسنل اورژانس درگیر بیماری کرونا شدند، گفت: اورژانس کشور ۱۹ شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است.

میعادفر ادامه داد: تعداد ماموریت‌های هشت ماه گذشته سال جاری بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار بوده که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مامویت شهری و بیش از ۷۰۰ هزار عملیات جاده‌ای انجام شده و نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

کمبود ۱۰ هزار نیرو در بخش فوریت های پزشکی در سراسر کشور 

وی در ادامه با تاکید بر کمبود ۱۰ هزار نیرو در بخش فوریت های پزشکی در سراسر کشور، گفت: برای جذب نیروی بومی در تهران، اصفهان، شیراز و اهواز با مشکل مواجه هستیم که باید سریعا این مشکل کمبود نیرو با همکاری مجلس و دولت رفع شود.

تزریق دومیلیون دز واکسن کرونا توسط اورژانس کشور

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه تعداد دو میلیون دز واکسن توسط اورژانس کشور طی دو ماه به مردم تزریق شده است، گفت: در حال حاضر سه هزار پایگاه اورژانس فعال هستند که ۱۲۷۹ شهری، ۱۶۶۹ پایگاه جاده‌ای، ۵۰ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی همچنین پنج هزار آمبولانس در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

میعادفر تعداد ماموریت های اورژانس شهری را در سال جاری ۷۷ درصد عنوان کردو گفت: ۲۲ درصد ماموریت جاده‌ای داشته ایم و تا پایان هشت ماه گذشته امسال تعداد ۱۱۷ مورد حادثه اتوبوس رخ داد که ۱۰۳۸ مورد مصدوم داشته و  ۱۰۳ مورد تصادفات مینی بوسی بوده  که ۳۳ مورد فوتی در پی داشته است.

2 هزار و 548 ماموریت هوایی با همکاری 50 پایگاه هوایی اورژانس کشور 

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: با همکاری ۵۰ پایگاه هوایی اورژانس کشور تا کنون ۲۵۴۸ ماموریت هوایی صورت گرفته و ۲۹۲۸ بیمار منتقل شده اند که تعداد ۳۱۶ مادر باردار نیز در میان انتقال یافتگان هستند.

۱۳ مورد انتقال اعضای پیوندی توسط اورژانس کشور 

وی گفت:تعداد انتقال اعضای پیوندی در سراسر کشور از طریق اورژانس هوایی ۱۳ مورد بوده که با موفقیت انجام شده است.

میعادفر تصریح کرد: تعداد ۱۰۹۰ نفر نیز بیماران غیرترافیکی بوده اند که توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان های کشور منتقل شده است.

اجرای برنامه 247 در اورژانس کشور 

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اجرای برنامه ای ۲۴۷ در راستای رسیدگی به بیماران سکته قلبی ، گفت: در این خصوص  بیمار مستقیم از آمبولانس به مرکز قلب و اتاق جراحی قلب منتقل می شود و دیگر هیچ گونه وقت اضافی تلف نخواهد شد.

میعادفر گفت: با اجرای برنامه ۲۴۷ اورژانس کشور تعداد ۳۸۶۲ بیمار انتقال یافته و بیش از ۶۷۰۰ بیمار سی تی اسکن برای بیماران سکته قلبی و مغزی توسط پرسنل اورژانس کشور انجام شده است.

وی درباره آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز افزود: متاسفانه از ابتدای سال با افزایش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مواجه شدیم و آمار مربوط به آن ۳۵ برابر شده است. از ابتدای مهر ماه تا کنون ۸۹ مورد منجر به مرگ شده است. در این خصوص تهران، خراسان رضوی و البرز بیشترین آمار را داشته است. 

رییس اورژانس کشور ادامه داد: در بحث غرق شدگی نیز طی این ۸ماه ۷۵۹ مورد ماموریت داشتیم که ۵۵۰ مورد منجر به مرگ شده بود. 

میعادفر با اشاره به برنامه های آتی اورژانس کشور گفت: یکی از دغدغه های اورژانس مهارت افزایی و آموزش پرسنل است. بر همین اساس رتبه بندی پرسنل از برنامه های اورژانس است. پرسنل باید در هر دوره آموزش لازم را ببیند تا بتواند به رتبه بعدی ارتقا پیدا کند. ایجاد قطب های آموزشی از دیگر برنامه های اورژانس است؛ در این راستا نیز در ۸ تا ۱۰ قطب کشور مراکزی را تجهیز می کنیم تا تکنسین ها آموزش های لازم را ببینند. 

وی با اشاره به برنامه هوشمند سازی فرم های ماموریت اورژانس، هوشمندسازی فرم های ماموریت را از برنامه های اورژانس دانست که در برخی از استان‌ها نیز فعال شده است و این میزان خطا را کاهش می دهد.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به ارج نهادن به اختراعات تکنسین ها گفت: کمیته ای برای بررسی اختراعات تکنسین های اورژانس نیز ایجاد شده است.  

میعادفر درباره حوادث پرتلفات و حوادث ترافیکی ویژه افزود: توسعه اتوبوس آمبولانس را نیز در برنامه داریم و  تلاش می کنیم  ۲۵ اتوبوس آمبولانس تا سال آینده به ناوگان اضافه شود.

وی با اشاره به ترافیک در کلانشهرها گفت: یکی از مشکلات ما مدیریت زمان و موضوع ترافیک است. در این موضوع کلانشهرها از شهرهای محروم کشور محسوب می شوند که باید به وضعیت آن ها رسیدگی شود.

میعادفر با اشاره به برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: پیش بینی ما این است برای سال آینده با افزایش سفرها مواجه باشیم، بنابراین باید برنامه ریزی لازم برای افزایش زیرساخت‌ها در مناطق مرتبط را داشته باشیم.



خبرنگار: وجیهه مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: