اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 02 December 2021
فرمانده کل سپاه گفت: ایران اسلامی و انقلابی امروز قدرتمند است و هر دشمنی می‌داند اینجا سرزمین اشغال شدنی نیست و حالا به میدان مبارزه اقتصادی و تحریم روی آورده‌اند.
سرلشکر سلامی: ایران سرزمین به گزارش عصرپرس ازسپاه نیوز؛  سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 3 هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: ایلام سرزمین افتخار است، مردم ایلام همانند ارتفاعات رفیعش بلندمرتبه هستند و دفاع مقدس برای مردم این سرزمین میدان آزمایش بزرگی بود آزمایشی که از آن ایلامیان سربلند و باشکوه به در آمدند.

وی با بیان اینکه ایلام سرزمین شهیدان است تصریح کرد: مردم ایلام امروز سربلند هستند، این مردم ایستادند تا سرزمینشان اشغال نشود و سرزمین خود را ترک نکردند و در این آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه هنر مردم و سه هزار شهید والامقام استان ایلام این بود که در دفاع مقدس راه را در همه نقاط بر دشمن بستند و اجازه تجاوز ندادند، بیان کرد: مردم این استان افتخارهای بزرگی در طول دفاع مقدس از خود برجای گذاشتند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ایلامیان همیشه قهرمان، با تاسی به سیره امیرالمومنین(ع) که اگر ملتی در برابر دشمن متجاوز سر تسلیم فرود آورد، ذلیل می‌شود با بسیج تمامی اقشار بویژه ایلات و طوایف در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و اجازه ندادند وجبی از این سرزمین زرخیز به تصرف دشمن در آید.

وی عنوان کرد: در محفل الهی، ملکوت آسمانی شهیدان سرزمین درخشان ایلام هستیم، در چنین محفلی حتماً باید درود و سلام و تحیت الهی را به روح درخشان امام راحل(ره) که منطق عزت و حکمت استقلال و حریت و آزادی و طریق اقتدار و اعتبار و آزاد شدن از بردگی را به ما آموزاند بفرستیم.

سردار سلامی در ادامه افزود: زیباترین آرزوی ما ذبح شدن در مسیر آرزوهای آسمانی ملت ایران است و قربانی شدن در راه عزت و  آرمان‌های این ملت و فدا شدن در راه تحقق اهداف بزرگ و سعادت آفرین رهبرعظیم الشان انقلاب مان است‌.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه در این 43 سال نقشه آمریکا برای ملت ایران همیشه خطرناک بوده است، گفت: آثار عقب‌نشینی دشمنان قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: نقشه سیاسی استکبار با محوریت آمریکا برای ملت ایران نقشه‌ای خطرناک و وسیع و توأم با توطئه‌های عمیق برای شکست دادن ملت ایران بوده است و لحظه‌ای در این مدت نبوده که آمریکا و متحدانش برای فرسوده کردن مردم در رسیدن به  اهدافشان و از نرسیدن دارو به مردم دست از تلاش برندارند؛ اما قدرتی که در مقابل ما ایستاده بود امروز عقب‌نشینی کرده است.

وی اضافه کرد: ایلامی‌ها و کردستانی و کرمانشاهی‌ها مردمانی نبودند که از دشمن بترسند و از غرش توپ‌ها نترسیدند، محکم ایستادند و جنگ با هنرنمایی شهیدان به پایان رسید و ایران استقلال و بزرگی خود را حفظ و حتی ارتقا داد.

سردار سلامی گفت: ایران اسلامی و انقلابی امروز قدرتمند است و هر دشمنی می‌داند اینجا سرزمین اشغال شدنی نیست و حالا به میدان مبارزه اقتصادی و تحریم روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی مردم در جنگ اقتصادی در مقابل این مشکلات و مخاطرات کمتر از دفاع مقدس نیست و همه مردم در این میدان مبارزه وارد شدند، افزود: هنر رهبری بر این بود که دشمن را فرسوده ، خسته ،ضعیف و ناتوان کردند و راهکارهای دشمن را مسدود کردند و هر گزینه روی میز به بایگانی تبدیل شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ملت ایران در موقعیت برجسته ای از تاریخ قرار گرفته‌اند و در حال پیشرفت هستیم ما هنوز  مشکل داریم اما از خطرات عبور کردیم. به دشمنان‌مان می‌گوییم کنار بروید، شما بارها خشم ملت ایران را دیده‌اید و ما به راهمان مطمئن هستیم.

سردار سلامی تصریح کرد: ما میدان را ترک نمی‌کنیم، هم بر دشمن غلبه می‌کنیم، هم بر مشکلات؛ در هر دو جبهه می‌مانیم  چون می‌توانیم، ما کشور بزرگی هستیم، کشوری سرشار از منابع، هوش، دین، شعور و مکتب.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: