اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 01 December 2021
کولیوند:
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: فشار تحریمها بر این نهاد مانعی برای اجرای اقدامات بشردوستانه است که وضعیت قابل قبول و پذیرش نیست.
فشار تحریم ها بر جمعیت هلال احمر مانع اقدامات بشردوستانه استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در "همایش طرح ملی یاس" ( مخفف عبارت یاران آسیب‌ستیز) در مشهد مجمع جهانی را مورد خطاب قرار داد و و گفت: چرا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که اهداف بشردوستانه دارد باید تحت فشار تحریم ها برای انجام امور انسانی با مانع مواجه باشد؟

وی همچنین در اشاره به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، جوانان را در برهه‌های مختلف نماد ایستادگی و مقاومت توصیف و بیان کرد: باید حضور این نمادها را در کشور و در انجام امور مختلف اجتماعی تقویت نمود. 

"طرح یاس" در حقیقت کاری جهادی و در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: تحت تحریم های ظالمانه‌ای هستیم که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان می‌توانند این تحریم ها را بی اثر کنند لذا "طرح یاس" در حقیقت کاری جهادی و در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. 

وی ادامه داد: رسیدگی به مباحث فرهنگی و توجه نسبت به نگاه ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر است چنانکه باید با نسبت به جوان اعتقاد داشت و برای جوانان ارزش گذاشت. 

کولیوند گفت: بر این اساس در راستای بیانیه گام دوم انقلاب باید به سمت اهداف مورد نظر رفت و خوشبختانه دولتی بر سر کار است که همین دیدگاه را دارد.

وی افزود: جوانان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشران در همه امور هستند و باید با همت و انرژی و ظرفیت جوانان مشارکتها را به اوج رساند. این موارد مورد تاکید رهبری هستند که باید از گذشته تجربه گرفت و نگاهمان را انقلابی و جهادی کنیم لذا در جمعیت هلال احمر نیز در همین راستا تلاش و حرکت می‌کنیم.  

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: روحیه جهادی موجود در دولت سیزدهم به طور قطع راهگشاست و ما نیز باید پر توان و مسوولیت پذیر و امیدوار باشیم.

تفاهمنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی 

هدف اجرای طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ستیز) در قالب تفاهمنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی "جذب دختران تحت پوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیتهای بشردوستانه و داوطلبانه" است.

مددجویان کمیته امداد در طرح یاس از طریق هلال احمر آموزش دیده تا در صورت بروز حوادث و بحران خود، خانواده و اعضای محله را در برابر گزند آسیبهای احتمالی توانمند نموده و نجات دهند. 

ارتقای عزت‌نفس و پذیرش مسوولیت اجتماعی بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیتهای اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمکهای اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگرامدادی از دیگر اهداف اجرای طرح یاس هستند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: