اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 14 March 2017
وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند سال گذشته با حمایت دولت تدبیر و امید ٢٠٠ میلیارد ریال برای توسعه بازی های رایانه ای پرداخت شده است.
٢٠٠ میلیارد ریال برای توسعه بازی های رایانه ای پرداخت شد

سرویس فرهنگی عصرپرس: سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در بدو ورود به اسدآباد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از حوزه های مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد بازی های رایانه ای است که این وزارتخانه وظیفه نظارت بر روند فعالیت، تولید و توزیع بازی های رایانه ای را بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی امیری با تاکید بر حمایت از تولید بازی های داخلی افزود: در شرایط فعلی گردش مالی بازی های رایانه ای حدود چهار هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال است که ٩٠ درصد این بازی ها وارداتی است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه در تلاش است با حمایت از نیروهای داخلی این حوزه را تقویت کند، افزود: هم اکنون یک هزار جوان خلاق و با انگیزه در حوزه تولید بازی رایانه ای در قالب ١٠٠ شرکت فعال هستند.

صالحی امیری با بیان اینکه تقویت، حمایت حقوقی، معنوی و مالی توسعه بازی ها رایانه ای در دستور کار دولت است ابراز امیدواری کرد: با برنامه های حمایتی دولت، جوانان خلاق کشورمان می توانند بازار داخلی و منطقه ای را کسب کنند.

وی سیاست قطعی این وزارتخانه را توجه به فرهنگ بومی ، ملی و دینی در همه حوزه ها و تکیه بر ظرفیت های داخلی در بخش سینما، هنر، شعر، کتاب و نشر دانست.


٢٠٠ میلیارد ریال برای توسعه بازی های رایانه ای پرداخت شد
نام:
ایمیل:
* نظر: