اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - 22 November 2021
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان فارس از نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی پالایشگاه پارسیان و پالایشگاه بنزین سازی مهر بازدید کرد.
بازدید نایب رئیس مجلس از نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی پالایشگاه پارسیانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین در جریان سفر یک روزه خود به استان فارس، از نیروگاه 100 مگاواتی پالایشگاه پارسیان بازدید کرد.

پست داخلی نیروگاه مذکور طی سه ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد و اتصال آن به شبکه سراسری نیز در یک سال آینده اجرایی می‌شود که برای تحقق آن نیاز به پیش بینی اعتبار 200 میلیارد تومانی است؛ این پروژه سبب اشتغالزایی 30 نفر به صورت مستقیم شده است.

بر اساس این گزارش بازدید از پالایشگاه بنزین سازی تماماً خصوصی مُهر از دیگر برنامه‌های سفر نایب رئیس مجلس به استان فارس بود.

فقدان زیرساخت‌هایی مانند برق و آب و اختصاص زمین طرح توسعه‌ای از جمله مشکلات پالایشگاه مذکور است که توسط مسئولان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پالایشگاه بنزین سازی مُهر پس از تکمیل شدن و به بهره‌برداری رسیدن می‌تواند سالانه 240 هزار تن نفت سفید و 600 هزار تن نفتا تولید کند و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کند.

300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل پروژه مذکور است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است علی خضریان عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 و سید علی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم قوه مقننه در این سفر یک روزه نیکزاد را همراهی می‌کنند.





نام:
ایمیل:
* نظر: