اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 14 March 2017
کتاب "اقتصاد مقاومتی؛ فرصت ها و تهدید ها" نوشته زهرا رضا نژاد به همت انتشارات «سمیع» ناشر برگزیده شهرستان ری منتشر شد.

عصرپرس به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در  مقدمه این کتاب می خوانیم : یکی از بنیادی ترین عوامل رشد و پیشرفت جوامع بشری اقتصاد است. اگر اقتصاد جامعه و اقتصاد خانواده دچار مشکل باشد و مردم با تنگدستی در محرومیت اقتصادی به سر ببرند، ممکن است در باورهای اعتقادی خود و رفتارهای اخلاقی دچار مشکل شوند.

 بی شک، رشد اقتصادی جامعه نشان دهندۀ  اقتدار ملی، استقلال، عزت مندی و در مجموع، عامل برتری آن جامعه در سطح بین المللی است. امروزه، ابزار اقتصادی یکی از ابزارهای مهم و تأثیرگذار در جهان است که کشورهایی همچون آمریکا با در اختیار داشتن آن، همواره بر کشورهای دیگر خصوصاً ملت ایران فشار می‌آورند تا آن کشورها، خواسته‌های آن‌ها را بپذیرند.

 بنابراین برای رهایی از شرایط موجود، اقتصاد مقاومتی، جامعۀ  ایرانی- اسلامی را به سر منزل مقصود خواهد رسانید. تأکید مکرر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مطالعات کارشناسانه در این خصوص، اهمیت بررسی موضوع اقتصاد مقاومتی را می‌رساند.

 اقتصاد مقاومتی را به طور خلاصه می‌توان اقتصادی عنوان کرد که در آن علاوه بر تعامل پویا با دنیای خارج و استفاده از امکانات تجارت، امنیت اقتصادی کشور حفظ شده و نوسانات اقتصادی بین المللی و تهدیدهای آن، کمترین تأثیر سوء را در روند بلندمدت متغیرهای کلان اقتصاد داشته باشد. در چنین اقتصادی مسلماً باید از تمامی توانمندی‌های موجود برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها استفاده شود.

نویسنده کتاب، هدف از تحقیق مزبور ، علاوه بر تبیین ظرفیت‌های کشور به بررسی و شناسایی فرصت‌ها و عوامل موثر در پیشبرد اقتصاد مقاومتی پرداخته و در ضمن حیطه بندی مشخص در عملکرد دولت و مردم به فرصت سازی عملکرد هر کدام اشاره کرده و سپس تهدیدها و چالش‌های مؤثر در اقتصاد مقاومتی را این از دو بعد اجتماعی و اقتصادی بررسی کرده است.

کتاب "اقتصاد مقاومتی؛ فرصت ها و تهدید ها"در ٢٤٠ صفحه، قطع رقعی و با شمارگان ١٠٠٠نسخه توسط انتشارات سمیع چاپ و منتشر شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: