اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - 21 November 2021
در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۰ محقق شد:
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز استان خبر داد.
رشد ۵۷ درصدی سفرهای دریایی در بنادر مسافری مرکز استان هرمزگانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از  وزارت راه‌وشهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز استان را دارای رشد چشمگیری دانست و گفت:‌ با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز استان، شاهد رشد ۵۷ درصدی تردد نسبت به سال قبل هستیم که بر اثر شیوع ویروس کرونا با محدودیت و ممنوعیت تردد روبه‌رو بوده است.

 وی یادآور شد: در دو سال گذشته با اپیدمی ویروس کرونا و نیز مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراقبتی، تردد بین جزایر مرکز استان با محدودیت‌های کرونایی همراه بود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، افزود: در مدت گذشته از سال۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان شاهد روند کاهشی این ویروس منحوس بوده‌ایم که به تبع آن افزایش شمار سفرهای دریایی در بنادر مرکز استان به ثبت رسیده است.

محمدحسینی تختی با تاکید بر اینکه رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا همواره در دستور کار قرار دارد، گفت: تردد در بنادر مسافری مرکز استان مستلزم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: با وجود کاهش موارد مبتلا، همچنان رعایت الزامات ارجح بوده و با هرگونه عادی انگاری و سهل انگاری برخورد خواهد شد.

گفتنی است، بندر شهید حقانی و بندر هرمز از بنادر مسافری زیر مجموعه بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان  هستند که سالانه پذیرای خیل بزرگی از مسافران و گردشگران به مقصد جزایر قشم، هرمز و لارک است.





نام:
ایمیل:
* نظر: