اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 14 March 2017
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از نهایی شدن طرح جایگزینی ماشین های فرسوده خبر داد و گفت :در این طرح تراکتور و کمباین ها در اولویت قرار دارند.
طرح جایگزینی ماشین های کشاورزی فرسوده نهایی شد

سرویس اقتصادی عصرپرس: کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام این خبر گفت: به طور میانگین 50 درصد این ماشین ها دارای عمر بیش از استاندارد یعنی بالای 13 سال هستند.

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی اظهار داشت: طرح جایگزینی ماشین های فرسوده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و حوزه بهینه سازی مصرف سوخت در حال پیگیری است.

عباسی تصریح کرد: اجرای این طرح صرفه جویی سوخت، کاهش ضایعات و ارتقای کمی و کیفی عملیات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ما به دنبال تامین مشوق های اجرای این طرح از محل صرفه جویی سوخت و کاهش ضایعات هستیم.

عباسی در همین حال پرداخت ما به التفاوت قیمت ماشین فرسوده و ماشین اسقاط را مهمترین مشوق در این حوزه عنوان کرد و گفت: کشاورزان راضی به اسقاط تراکتور و کمباین های خود نیستند زیرا قیمت اسقاطی این ماشین ها مبنی بر وزن آهن قراضه ماشین است و جا دارد برای پر کردن مابه التفاوت قیمت ماشین اسقاط و ماشین فرسوده موجود در بازار، دولت حمایت لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی اظهار داشت: به محض تامین مشوق ها این طرح با توجه به بانک اطلاعاتی آن در مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، شناسایی 131 شرکت اسقاط کننده در سراسر کشور و تدوین دستورالعمل اجرای کار و نحوه اسقاط در سطح ستاد و استان ها اجرا می شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بررسی ادواری و بازدید های سرزده از تولید کنندگان لوازم و تجهیزات و آبیاری را از اقدام های مرکز توسعه مکانیزاسیون در سال 95عنوان و تصریح کرد: تا کنون نزدیک به 45 نوبت بازدید از تولید کنندگان لوازم و تجهیزات آبیاری صورت گرفته در نتیجه آن 9 مورد منجر به لغو گواهی آزمون شده و در سایر موارد استمرار کیفیت مطابق نمونه های آزمون بوده است.

وی با اشاره به فعالیت 300 تولید کننده در عرصه لوازم و تجهیزات آبیاری در کشور گفت: این تولید کنندگان موظفند نسبت به استاندارد سازی کالا و اخذ تایید یه آزمون از این مرکز اقدام کنند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ادامه آزمون و استاندارد سازی انواع سمپاش های زراعی و باغی را از دیگر اقدام های این مرکز در سال جاری عنوان کرد و اذعان داشت: انواع سمپاش های زراعی و باغی در قالب فراخوان های سراسری و رسمی به عرضه کنندگان سمپاش در کشور توسط 18 واحد آزمون مرکز توسعه مکانیزاسیون استاندارد سازی و تایید شدند.

وی اضافه کرد: تنها سمپاش های دارای تاییدیه از این مرکز، امکان بهره مندی از تسهیلات خط اعتباری با کارمزد 15 درصد را دارند و از این رو بکارگیری هر گونه سمپاش غیر استاندارد در عرصه مزارع کشور منتفی است./

طرح جایگزینی ماشین های کشاورزی فرسوده نهایی شد
نام:
ایمیل:
* نظر: