اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 18 November 2021
وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت نیز باید نیازهای خود را در قالب سفارشات انبوه به‌منظور بالاتر بردن انگیزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کند، تصریح کرد: بنده معتقدم بخش اعظمی از نیازهای ما که هم‌اکنون از خارج وارد می‌شود از سوی دانش‌بنیان‌ها به‌طور کامل قابل تأمین است.
اوجی:بخش اعظم نیازها قابلیت تأمین از سازندگان داخلی را داردبه گزارش عصرپرس از وزارت نفت، جواد اوجی در حاشیه بازدید از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دائمی فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است، در جمع خبرنگاران به مصرف بالا و بیش از ۵۴۰ میلیون متر مکعبی گاز در بخش خانگی در روز گذشته اشاره و اظهار کرد: این مقدار مصرف در کشور در فصل پاییز سابقه نداشته و بهتر است بگوییم زمستان در پاییز رخ داده است.

وی ضمن خواهش از مشترکان و هم‌وطنان برای دقت در بحث مدیریت و بهینه‌سازی مصرف گاز، ادامه داد: ان‌شاءالله با تدابیر مطلوبی که در بخش بالادست و پایین‌دست اندیشیده شده است همه تلاش ما و همکاران‌مان در وزارت نفت این است که مردم دچار چالش نشوند.

وزیر نفت تأکید کرد: مشترکانی که گاز را بهینه مصرف می‌کنند و در سقف الگوی مصرف هستند، تشویق می‌شوند، گفت: آن دسته از مشترکانی که بدمصرف و خارج از الگوی مصرف هستند با مصوبه‌ای که دیروز (چهارشنبه، ۲۶ آبان‌ماه) نیز در دولت تصویب شد، بی‌شک جریمه می‌شوند.

اوجی با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار استفاده از سرمایه انسانی متخصص برای ایجاد تحول در صنعت نفت گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم این قول را می‌دهد که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت گسترده‌ای داشته باشد.

عضو دولت سیزدهم با اشاره به اینکه خدا را شاکرم که امروز توفیق پیدا کردم پیشرفت‌ها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را از نزدیک شاهد باشم، اظهار داشت: محصولات و تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه بسیار امیدوار کننده است.

وی با اشاره به چالش‌های صنعت نفت در بخش‌های بالادست و پایین‌دست افزود: امروز اگر قرار است تحولی در این صنعت رخ دهد، بحث سرمایه انسانی متخصص و موضوع استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان توأمان بسیار اهمیت دارد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه بنده نیز فردی عملیاتی بوده‌ام و این صنعت را تجربه کرده‌ام، ادامه داد: امروز در این نمایشگاه، توانمندی‌های بسیار مطلوبی را در بخش بالادست مانند حوزه‌های تولید از چاه‌های نفت و گاز و در بخش پایین‌دست در بخش پالایشگاه‌ها و خطوط لوله انتقال ارائه شد.

زمینه مهیاست

اوجی با بیان اینکه زمینه استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت مهیاست، تأکید کرد: بی‌شک وزارت نفت از این شرکت‌ها حمایت می‌کند و ان‌شاءالله از این شرکت‌ها دعوت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بنده به معاونان و مدیران شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت نیز گفته‌ام که باید نیازهای صنعت را روی میز گذاریم و از دانش‌بنیان‌ها دعوت کنیم؛ بی‌تردید این شرکت‌ها می‌توانند تحول بزرگی را در صنعت نفت و کاهش هزینه‌ها، افزایش محصولات و بهره‌وری بالاتر رقم بزنند.

وزیر نفت از حمایت‌های سورنا ستاری برای حمایت‌های بسیار مطلوب از شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی و تأکید کرد: وزارت نفت دولت سیزدهم این قول را می‌دهد که از شرکت‌های دانش بنیان حمایت گسترده‌ای داشته باشد.

بخش اعظم نیازها قابلیت تأمین از سازندگان داخلی را دارد

اوجی با بیان اینکه صنعت نفت نیز باید نیازهای خود را در قالب سفارشات انبوه به‌منظور بالاتر بردن انگیزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کند، تصریح کرد: بنده معتقدم بخش اعظمی از نیازهای ما که هم‌اکنون از خارج وارد می‌شود از سوی دانش‌بنیان‌ها به‌طور کامل قابل تأمین است؛ باید از این شرکت‌ها حمایت کنیم و ریسک آن را بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم کار وزارت نفت در بحث تولید کالاها، توجه به ساخت داخل است، افزود: ان‌شاءالله با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های بالادست و پایین دست صنعت نفت عملی می‌شود و نیازهایی که این صنعت دارد در داخل کشور قابل تأمین است.

وزیر نفت گفت: بعضی از دانش‌بنیان‌ها امروز گزارش دادند که بخشی از محصولات آنها به خارج از ایران و حتی کشورهای اروپایی صادر می‌شود که بسیار امیدوار کننده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: