اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 18 November 2021
وزیر جهاد کشاورزی از تمام سرمایه گذاران دعوت کرد، در حوزه صنایع تبدیلی و با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانک کشاورزی سرمایه گذاری کنند تا زنجیره ارزش بخش کشاورزی بتواند در این استان نهادینه شود.
ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزیبه گزارش عصرپرس از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه به استان زنجان در حاشیه بازدید از شرکت زرخیز گرماب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان زنجان، در صدور سند اراضی کشاورزی و کاداستر پیشرو است و ۵۰ درصد از زمین ها را رفع تداخل کرده است و تا سال آینده اسناد زمین های کشاورزی در این استان به طور کامل صادر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد در دولت سیزدهم تمام اراضی کشاورزی کشور سنددار شوند تا کشاورزان بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: این استان در علمی سازی کشاورزی پیشرو و نمونه است و توانسه از ظرفیت های علمی به خوبی در حوزه دامپروری و کشاورزی استفاده کند.

وی تصریح کرد: عمده ترین مسائلی که ضرورت دارد در استان مورد حمایت قرار گیرد، صنایع تبدیلی در حوزه دامپروری و کشاورزی است که از منابع اعتباری بانک کشاورزی تامین اعتبار خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی از تمام سرمایه گذاران دعوت کرد، در حوزه صنایع تبدیلی و با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانک کشاورزی سرمایه گذاری کنند تا زنجیره ارزش بخش کشاورزی بتواند در این استان نهادینه شود.

حمایت از کشاورزان و پایداری امنیت غذایی اولویت دولت سیزدهم است

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه به استان زنجان، در جمع عده ای از اهالی شهر گرماب شهرستان خدابنده، اظهار کرد: این منطقه برای انجام عملیات کشاورزی بسیار مستعد است و مشکلات مطرح شده در رابطه با حقآبه سد تالوار را در شورای اداری با حضور ریاست جمهوری ارائه خواهم داد.

وی افزود: مسائل مربوط به آموزش، بهداشت و جاده مواصلاتی و روستایی منطقه و گردشکری را در این شورا مطرح خواهم کرد و امیدوارم منشا اثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تلاش می کنیم در بحث نهاده های دامی از محل اعتبارات این سفر کمک کنیم تا از حوزه کشاورزی حمایت کامل صورت گیرد.

وی افزود: امسال اولین فصلی بوده که پیش از سال زراعی قیمت های خرید تضمینی اعلام شد و برای سال آینده هم قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۷۵۰۰ تومان اعلام کرده ایم که به دلیل قیمت های تمام شده محصولات، جای بازنگری هم دارد.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: شب گذشته جلسه ای را در سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع کودهای شیمیایی فسفاته، پتاسه و اوره برای کشاورزی داشتیم، ما در تلاشیم تا از کشاورزان به عنوان ضامن امنیت غذایی کشور حمایت کنیم و نظر ریاست جمهوری هم حمایت از کشاورزان و پایداری امنیت غذایی کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر: