اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - 13 March 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: با تخصیص اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی هشت مجتمع آبرسانی روستایی آماده بهره‌برداری شده که جمعیتی بالغ بر ۸۴ هزار نفر را تحت پوشش آب شرب پایدار قرار می‌دهد.
تامین آب شرب پایدار برای 84 هزار نفر روستایی

سرویس اقتصادی عصرپرس: رضا پور رجب مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: ۴۰۰  روستا از مجموع ۷۱۶ روستای تابعه استان تهران، با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰  هزار نفر ، تحت پوشش خدمات آبرسانی روستایی قرار گرفته اند.

به گزارش عصرپرس، پوررجب گفت: بیش از ۱۶۰ هزار انشعاب روستایی خانگی، تجاری و غیردائم وجود دارد، که بیش از۹۹  درصد آنها از منابع آب زیرزمینی و ۱۴۵ حلقه چاه تامین می شود.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش آب سالم در تهران به ۸۶ درصد رسید که تا پایان برنامه ششم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هشت مجتمع آبرسانی روستایی برای استان تهران آماده بهره‌برداری است، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته نیمه دوم فروردین‌ماه این هشت مجتمع به بهره‌برداری می‌رسد.

تامین آب شرب پایدار برای 84 هزار نفر روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در ادامه افزود: بهره‌برداری ۱۳ مجتمع آبرسانی روستایی استان تهران نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در صورت تخصیص اعتبار ۱۱۱ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: با تخصیص اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی هشت مجتمع آبرسانی روستایی آماده بهره‌برداری شده که جمعیتی بالغ بر ۸۴ هزار نفر را تحت پوشش آب شرب پایدار قرار می‌دهد.

پوررجب در ادامه با اشاره به۴۳ درصد پرت آب در سال ۱۳۹۳ گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۱۳۹۴ این میزان به ۴۱.۵ درصد و امسال به ۳۸.۵ درصد رسیده است.

وی در ادامه گفت:در حال حاضر ۴۵ درصد شبکه آبرسانی روستایی استان تهران فرسوده است، که برای باسازی این شبکه به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران، با اشاره به این مطلب که دولت برای هر مترمکعب آب روستایی ۶۸۰ تومان یارانه پرداخت می‌کند، گفت: قیمت تمام شده آب بر حسب صورت‌های مالی ۸۵۰ تومان برای شرکت آب و فاضلاب روستایی هزینه دارد اما عدد فروش آب به مشترکان ۱۳۰ تومان است،این عدد حاکی از فاصله زیاد قیمت تمام شده با فروش آب است.

وی گفت: سه سال پیش عمق چاه‌های روستاهای استان تهران ۱۵۰ متر بود، اما اخیرا در منطقه پیشوا و پاکدشت حفر چاه‌ها به ۲۵۰ متر رسیده که این مساله نشان‌دهنده کاهش سطح ایستایی در جنوب تهران است.

پوررجب گفت: بر اساس تمهیدات انجام شده بین شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب و فاضلاب روستایی مقرر شد تا افق ۱۴۲۵ به جنوب استان تهران ۵۰ لیتر در ثانیه از آب ماملو برای شهرری، پیشوا و ورامین از آب شهری استفاده شود.

وی سرانه مصرف آب در روستاهای استان تهران را ۱۶۰ لیتر در شبانه‌روز دانست و افزود: این در حالی است که در سال ۱۳۹۳ میزان سرانه آب ۲۱۰ لیتر در شبانه‌روز بوده است./



تامین آب شرب پایدار برای 84 هزار نفر روستایی
نام:
ایمیل:
* نظر: