اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 26 September 2015
با امضای قرارداد بین آبفا و شرکت مهرآب تصفیه
قرارداد احداث مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ملارد به روش BOT بین شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهای غرب تهران و شرکت مهرآب تصفیه به روش BOT و با رقم سرمایه‌گذاری اولیه 476،752 میلیون ریال امضا شد.

به گزارش عصرپرس؛ مبادله قرارداد احداث مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ملارد به روش BOT بین شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهای غرب تهران با شرکت مهرآب تصفیه (رهبر گروه مشارکت مهرآب تصفیه – صدرآب نیرو) با رقم سرمایه‌گذاری اولیه 476،752 میلیون ریال امضا شد.

در این قرارداد رقم پیش‌فروش هر مترمکعب پساب به مبلغ شش هزار و پانصد ریال بصورت 50 درصد قیمت تعدیل‌ناپذیر و 50 درصد قیمت تعدیل‌پذیر پیش‌بینی شده است.

همچنین ضریب IRR 20درصد (نرخ بازگشت داخلی) به مدت 3 سال احداث و 20 سال بهره‌برداری جهت خرید تضمینی پساب به میزان 12.89 میلیون مترمكعب در سال طبق شرایط عمومی قراردادهای BOT و پس از اخذ تضمین‌های مربوط، ضمانت‌نامه دوره پیشبرد، دوره اجراء و انتقال، و اخذ تاییدیه‌های مرتبط از ارگان‌های ذیربط صورت پذیرفته است.

تصفیه‌خانه‌های شهریار واقع در شاهدشهر و قدس واقع در شهرستان قدس از مهم‌ترین پروژه‌های تصفیه فاضلاب آبفای استان تهران محسوب می‌شود که با افزوده شدن تصفیه‌خانه ملارد، توان تصفیه حجم بزرگی از پساب‌های منطقه غرب استان تهران را خواهد داشت.

تصفیه‌خانه قدس سال پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد و تصفیه‌خانه شهریار در مراحل تکمیل پروژه قرار دارد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار عصرپرس؛ پیش از این منصور جنتی، مدیرعامل آبفای شهرها و شهرکهای غرب تهران، در خردادماه در جریان بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه شهریار، با بیان اینکه این تصفیه‌خانه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه استان تهران و بسیار مدرن و پیشرفته است اظهار امیدواری کرده بود که این پروژه ظرف سه چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازدهی این تصفیه‌خانه افزوده بود: این پروژه 40 هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه‌روز تصفیه خواهد کرد و 240 هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: