اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 15 November 2021
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پشتیبان اورژانس کشور باشیم و بتوانیم قدردانی لازم از این زحمات و خدمات اعزام آمبولانس را داشته باشیم و کمک کنیم تا مشکلات جدی آنها با راهبری این عزیزان برطرف شده و بر مشکلات جدی شان فائق بیایند .
نیکزاد: باید قدردان و پشتیبان اورژانس کشور باشیمبه‌ گزارش خبرنگار عصرپرس، علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از سازمان اورژانس کشور در‌ جمع خبرنگاران  اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمندی که دولت سیزدهم انجام داد که با مداخله شخص رئیس جمهور نیز انجام شد موضوع وارد کردن واکسن بود که  بنا بر اظهار مسئولان بهداشتی کشور، این واکسن به اندازه کافی وارد کشور شده است، البته این بدان معنا نیست که از واکسن های داخلی حمایت نشد، بنده و اکثریت نمایندگان مجلس از واکسن برکت استفاده کرده ایم بنابراین یکی از اقدامات دولت سیزدهم این بود که توانست به اندازه کافی واکسن از خارج تهیه کند و این اختیار را به مردم بدهد که از هر نوع واکسنی در هر پایگاه و خانه بهداشتی تمایل دارند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اکنون همه هم و غم دولت و مجلس این است که مردم واکسیناسیون را انجام دهند تا ما بتوانیم به آن ایمنی لازم برسیم و انشالله به زندگی عادی برگردیم تا مردم در مناسبت ها و  در مباحث اقتصادی، سیاسی و تجاری فرهنگی حضور پیدا کنند.

وی درباره بودجه برای تولید واکسن داخلی گفت: یک میلیارد دلار با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد اما قطعا جان مردم برای دولت و مجلس مهم است و اگر قرار باشد بودجه ای مجددا  تخصیص داده شود حتما اولویت نخست بحث جان مردم و مقابله جدی و علمی با ویروس منحوس کروناست.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون در زمینه حمایت از اورژانس گفت: سوءاستفاده از خدمات اورژانس اقدامی غیراخلاقی است و افرادی که این کار را انجام می دهند فقط یک لحظه تصور کنند که کسانی که نیاز واقعی به خدمات اورژانس دارند، در چه شرایطی قرار گرفته اند و با تماس های غیرضرور خود چه حقی از این افراد ضایع می کنند. همچنین احتساب اورژانس در زمره مشاغل سخت و زیان آور نیز پیشنهادی است که باید در قانون به آن توجه ویژه شود که نیازمند پیگیری از سوی مسئولان اورژانس است.

وی ادامه داد: بنابراین ما باید پشتیبان اورژانس باشیم و بتوانیم قدردانی لازم از این زحمات و خدمات اعزام آمبولانس را داشته باشیم و کمک کنیم تا مشکلات جدی آنها با راهبری این عزیزان برطرف شده و بر مشکلات جدی شان فائق بیایند .

 براساس گزارش عصرپرس، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 24 آبان) از (EOC) مرکز هدایت عملیات و بحران، (MCMC) مرکز هدایت و پایش مراقبت های درمانی، مرکز پایش و کنترل داده های سازمان اورژانس کشور و مرکز ارتباطات مرکز اورژانس تهران بازدید به عمل آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر: