اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 13 November 2021
حسینی‌کیا تشریح کرد:
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نظارت میدانی اعضای کمیسیون متبوعش از برخی صنایع تبریز، گفت: در این بازدید مشکلات واحدهای تولیدکننده و ضرورت حمایت‌های بانکی بررسی شد.
نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریزبه گزارش عصرپرس، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نظارت میدانی کمیسیون صنایع و معادن از برخی واحدهای صنعتی استان تبریز، گفت: در این نظارت میدانی از تراکتورسازی تبریز بازدید به عمل آمد؛ این واحد تولیدی ظرفیت مناسبی برای تولید تراکتور سبک و سنگین دارد و ارزان قیمت بودن و رقابت پذیری این مجموعه از مزایای آن محسوب می‌شود.

براساس گزارش خانه ملت، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت صادراتی تراکتورسازی تبریز، افزود: یکی از مشکلات این واحد تولیدی قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه است که این موضوع  موجب التهاب بازار می‌شود.

وی از بازدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایدوم شرکت تولید موتورهای دیزل خبر داد و اضافه کرد: هرچند این مجموعه تا 2 سال گذشته زیان‌ده بود اما اکنون با تغییر مدیریت سودده شده است؛ هدف از تاسیس ایدم در سال 51 پوشش تمام خاورمیانه بود و این واحد تولیدی اکنون توانسته به آلمان و اروپا نیز صادرات داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت بالای این واحد تولیدی، تصریح کرد: ایدم نیازمند حمایت بانک‌ها و توجه مسئولان اجرایی است؛ که در این بازدید مقرر شد کمیسیون پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات این واحد تولیدی را در دستورکار قرار دهد.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت الکترونیک پارلار بازدید کرد، ادامه داد: این واحدهای تولیدی بُردهای الکترونیکی موردنیاز لوازم خانگی را تولید می‌کند و حدود 500 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با وجود اینکه این بردهای الکترونیکی در داخل تولید می‌شود اما برخی افراد این قطعات را وارد می‌کنند که باید سازوکاری برای جلوگیری از واردات این کالاها پیش‌بینی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: