اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 12 March 2017
وزیر بهداشت عنوان کرد
دکتر هاشمی با بیان این که دارا بودن تجربه در حوزه اورژانس خیلی مهم است، گفت: باید این بخش دارای نیروهای ثابت باشد.
راه اندازی 30 پایگاه اورژانس هوایی در کشور

سرویس اجتماعی عصرپرس: سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح همزمان ۵ پایگاه جدید هوایی اورژانس گفت: امسال اورژانس کشور به عنوان یک سازمان شناخته شد و امیدواریم در ابتدای سال آینده اساسنامه آن در دولت تصویب و در همین دولت نیز اجرا شود و معتقدم که اورژانس در قالب یک سازمان بسیار موفق تر عمل خواهد کرد.

 هاشمی این دوران را بسیار متفاوت دانست و گفت: تصور نمی کردم که در این دولت 30 پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شود و در فرصتی که باقیست می توان برای افزایش ناوگان هوایی اورژانس و بالگردهای آن اقدام کرد.

وزیر بهداشت از خرید 400 دستگاه آمبولانس ویژه برای مناطق صعب العبور در کشور خبر داد و گفت: بخشی از آمبولانس های مورد نیاز را به کشور وارد کردیم و مقرر شد 1000 آمبولانس نیز در کشور تولید شود .


هاشمی در ادامه به اهمیت و نقش نیروی انسانی در اورژانس اشاره کرد و گفت: نیروهای اورژانس پیشانی خدمت در حوزه سلامت هستند و چون با جان مردم در ارتباطند باید آموزش دیده و حرفه ای باشند و ضروری است در این خصوص و تامین نیروهای مورد نیاز، دولت به وزارت بهداشت نگاه ویژه داشته باشد.

وزیر بهداشت با بیان این که در شروع این دوره و ابتدای کار از کمبود 7500 نیرو در اورژانس خبر دادم، افزود: نوع رابطه کاری این افراد باید استخدامی باشد و از آنجایی که در اورژانس تجربه کاری بسیار مهم است ،این بخش باید دارای نیروهای ثابت باشد زیرا توجه کیفی به این بخش ضروری است.

 هاشمی در ادامه به ارتقای شغلی و رتبه ای در سازمان اورژانس اشاره کرد و گفت: این اقدام ضروری است و باید در سنوات خدمتی نیروها تفاوت وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت همچنین به اهمیت آموزش ضمن خدمت نیروهای اورژانس تاکید کرد.
هاشمی در پایان با اشاره به این که در سال گذشته رضایت مردم از اورژانس های پیش بیمارستانی خوب بوده است، ابراز امیدواری کرد: نیروهای اورژانس امسال و در ایام نوروزی نیز همچون سال های گذشته در خدمات رسانی به مردم نهایت تلاش و همکاری خود را به کار بگیرید.


راه اندازی 30 پایگاه اورژانس هوایی در کشور

نام:
ایمیل:
* نظر: