اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - 10 November 2021
معاون هماهنگ کننده و فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، برگزاری رزمایش هنگام صلح را دارای اثر بازدارندگی و راهبردی دانست و گفت: به اهداف و برنامه‌های طرح ریزی شده رزمایش آبی و خاکی ذوالفقار رسیدیم.
دریادار سیاری: در رزمایش ذوالفقار به اهداف مورد انتظار رسیدیمبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی ارتش، دریادار حبیب الله سیاری گفت: با انجام این رزمایش اطمینان بیشتری نسبت به آمادگی‌ها در مقابله با هرگونه تجاوز و تهدید بدست آوردیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره  به اهداف برگزاری رزمایش سواحل مکران در جنوب کشور افزود: رزمایش، کاری تاکتیکی و عملیاتی است که موجب ارتقای مهارت و توان رزمی می‌شود و اثر راهبردی بزرگی را از خود برجا می‌گذارد.

دریادار سیاری ادامه داد: یکی از اهداف نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ آمادگی در زمان صلح و توان پاسخگویی قاطع و دندان شکن به خطای دشمنان در زمان جنگ است. ارتقای توان بازدارندگی در مقابل تهدیدهای آینده، خودباوری و اعتماد به نفس در رصد و مقابله با تهدیدات و آینده‌نگاری حوزه‌های عملیاتی، اطلاعاتی و آموزشی و افزایش اعتماد به نفس در صحنه‌های عملیاتی گسترده در زمین، هوا و دریا با تکیه بر فناوری‌ها و دستاوردهای بومی با تکیه برتوانمندی‌های داخلی است.

وی به ارتقای توانمندی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: گستردگی جغرافیایی رزمایش، نشان از اشراف اطلاعاتی تا مدار ۱۰ درجه شمالی و توانمندی نیروهای مسلح ایران دارد.

دریادار سیاری  افزود: رزمایش‌های دریایی فراتر از آب‌های سرزمینی، رو به جلو و در آب‌های بین المللی است. در این محدوده بسیاری از کشورها نظاره گر هستند و توان قدرت دریایی و نظامی و عملیاتی کشور را می بینند. رزمایش هنگام صلح اثر بازدارندگی و راهبردی دارد.

وی درباره گفتمان بازی جنگ و شکل این بازی گفت: در این رزمایش‌ها دو نیروی خودی و نیروی فرضی دشمن (نارنجی) تشکیل و تقسیم می‌شود. در این میان ستاد کنترل کننده رزمایش، توانایی‌ها و استفاده از ابزار و تاکتیک‌ها و خلاقیت‌های جنگی دو نیروی مقابل هم را محک می‌زند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی جنگ باعث نوآوری می‌شود، افزود: داوری این گفتمان جنگی بین نیروهای خودی و نارنجی توانایی‌ها را به قضاوت می گذارد.

دریادار سیاری گفت: یکی از اهداف رزمایش‌ها انتقال تجربه‌ها به جوانترها است. طیف وسیع جوانان در رزمایش‌ها آموزش می‌بینند. انتقال دانش و تجربه به نسل جوان در محیط واقعی عملیات و همتاسازی نیروی انسانی مورد نیاز برای تصدی مسولیت در رده‌های مختلف از اهداف مهم رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در رزمایش های دریایی و آب‌های بین المللی یگان‌های شناور زیر سطحی و تسلیحات زیر سطحی از جمله اژدر علیه اهداف پیش بینی شده و به نحو استفاده شد. همچنین پرتاب موشک‌های زمین به هوا علیه پرنده‌های بدون سرنشین متجاوز در منطقه عملیات و اجرای شلیک‌های موشکی و توپخانه‌ای علیه اهداف پرنده در روز و شب تمرین شد.

وی تاکید کرد: استفاده از پهپادهای انتحاری و حمله دقیق به اهداف مشخص شده در منطقه رزمایش، گسترش و بهره برداری از سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک در طول سواحل جنوب شرقی با تکیه بر توانایی‌های بومی کشور برابر برنامه تنظیمی انجام شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: