اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 11 March 2017
جهانگيري در جلسه شوراي عالي استاندارد تاكيد كرد
اسحاق جهانگيري با تاكيد بر اهميت كار سازمان ملي استاندارد، گفت: اين سازمان بايد نسبت به مسائلي كه با سلامت جامعه و ايمني مردم ارتباط دارد حساسيت ويژه اي داشته باشد.
حساسيت به سلامت جامعه از وظایف سازمان ملي استاندارد است

سرویس سیاسی عصرپرس: معاون اول رييس جمهور در جلسه عصر امروز(شنبه) شوراي عالي استاندارد با تاكيد بر اهميت كار سازمان ملي استاندارد، گفت: اين سازمان بايد نسبت به مسائلي كه با سلامت جامعه و ايمني مردم ارتباط دارد حساسيت ويژه اي داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رييس جمهور با اشاره به حادثه سقوط آسانسور در دانشگاه صنعتي شريف كه چندي پيش به وقوع پيوست، از آسيب ديدن برخي اساتيد و دانشجويان كه از سرمايه هاي علمي كشور هستند در اين حادثه ابراز تأسف كرد و گفت: انتظار اين است كه سازمان ملي استاندارد نقش پر رنگ تري در اين گونه موارد كه با ايمني و سلامت مردم مرتبط است، ايفا كند.

وي با قدرداني از تلاش ها و اقدامات دكتر پيروزبخت در دوران تصدي سازمان ملي استاندارد، افزود: حكم رييس جمهور براي انتصاب دكتر پيروز بخت سه ساله بود و هم اكنون اين دوران به پايان رسيده و آقای روحاني حكم جديدي را براي خانم دكتر پيروز بخت ابلاغ كرده است كه اميدوارم ايشان در ادامه فعاليت هاي سازمان بيش از گذشته موفق باشند.

جهانگيري همچنين با انتقاد از برگزاري متعدد همايش ها و اعطاي جايزه و نشان به افراد مختلف، بر تعيين چارچوب و استانداردهاي لازم در اعطاي نشان و جايزه ملي تاكيد كرد و اظهار داشت: لازم است برنامه اي براي اصلاح اين رويه تدوين شود و چارچوب مشخصي براي نحوه اعطاي تنديس و نشان تعيين گردد.

در اين جلسه كه وزراي نيرو، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقيقات و فناوري، راه و شهرسازي، نفت، معاون علمي و فناوري رييس جمهور، رييس سازمان ملي استاندارد، دادستان كل كشور و رييس اتاق بازرگاني ايران نيز حضور داشتند، موضوع صدور مجوز بازنگري و تجديد نظر آيين نامه تاييد صلاحيت شركت هاي بازرسي كالا مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد اصلاحات مورد نظر بنا به پيشنهاد دبيرخانه شورا، به تصويب اعضاي شوراي عالي برسد.

در اين جلسه همچنين موضوع صدور گواهي محصول و گواهي انطباق ويژه كالاهاي دانش بنيان و پروانه كاربرد نشان محصولات دانش بنيان و نحوه اعطاي آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد نشان طراحي شده مورد تاييد رياست سازمان و فرآيند مذكور با همكاري دستگاه هاي ذيربط تهيه شود.

در ادامه اين نشست فرآيند چگونگي تفويض اختيارات اجرايي سازمان ملي استاندارد به دستگاه هاي اجرايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد كميته اي متشكل از معاونين دستگاه هاي عضو شوراي عالي استاندارد اين موضوع را بررسي و نتيجه را به شوراي عالي ارائه دهند.

اجراي اجباري استاندارد براي ۹ قلم كالا كه از سوي كميسيون تخصصي پيشنهاد شده بود از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود كه پس از بحث و بررسي،‌ اجراي اجباري استاندارد براي زعفران بسته بندي شده، چاي معطر بسته بندي شده، سرنگ زيرجلدي، سرنگ انسولين، لامپ LED بالاست سرخود، مقواي جعبه مورد مصرف در بسته بندي مواد خوراكي، تعيين معيار مصرف آب و دستورالعمل برچسب آب سردوش، شيرآلات بهداشتي و مخازن آبشويه سرويس هاي بهداشتي(فلاش تانك) به تصويب رسيد.


حساسيت به سلامت جامعه از وظایف سازمان ملي استاندارد است

نام:
ایمیل:
* نظر: